خبرهای داغ:
وزیر بهداشت و درمان خبر داد

تحویل 21 هزار تخت بیمارستانی تا پایان دوره دولت یازدهم

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه 21 هزار تخت بیمارستانی را تعهد کردیم که تا پایان دوره دولت یازدهم تحویل می‌دهیم، گفت: تاکنون 13 هزار و 500 تخت تحویل شده است.
کد خبر: ۸۸۰۳۴۱۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سیدحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران شهرستان ملایر اظهار داشت: طرح‌‌هایی که در ملایر در حال اجرا است بالغ بر 70 پروژه بهداشتی است.

وی افزود: اقداماتی که انجام شده در راستای توسعه درمانی بوده و امروز نیز شاهد بهره‌برداری تخت‌های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) بودیم و توسعه اورژانس که در حال انجام است.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات مهمی از قبیل اعمال جراحی قلب و آنژیوگرافی و سایر اقداماتی که در حال حاضر در ملایر انجام نمی شود و مجبور هستند به همدان مراجعه کنند را در سطح شهرستان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: امید است درمان بیماران سرطانی و رادیوگرافی را حداکثر ظرف یک سال آینده در ملایر دایر کنیم و قدم‌های موثری نیز در راستای ارتقاء آموزش عالی در این شهر برداشته شود که بتواند چندین رشته مختلف را در حوزه پزشکی تربیت کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه خیرین هم در مورد پروژه‌های در حال ساخت و پروژه‌های که در آینده ساخته می شود، کمک کنند، ابراز داشت: برنامه هایی از سال قبل پیش بینی شده و در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه عمده کار ما در حوزه بهداشت و پیشگیری است، گفت: به خصوص بیماری‌های غیرواگیر و توسعه شبکه بهداشتی هدف اول ما است که بتوانیم قبل از پایان دولت کل این شبکه را برای همه ایرانیان مستقر کنیم و پرونده الکترونیک سلامت را کامل کنیم.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه 21 هزار تخت بیمارستانی را تعهد کردیم که برابر با بیش از 10 سالی است که در گذشته تخت بیمارستانی تحویل شده است؛ افزود: تاکنون 13 هزار و 500 تخت تحویل شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان دوره دولت یازدهم 21 هزار تخت را تحویل می‌دهیم، یادآور شد: این در کنار سایر خدماتی است که در حوزه آموزش و پژوهش در حال انجام است.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد کمبود نیروی انسانی به‌خصوص پزشکان، دندانپزشکان و دارو سازان گفت: باید حوصله به‌خرج دهیم، طرح بومی گزینی که ۳۰ درصد ظرفیت ما را اختصاص می‌دهد به مناطق محروم و شهرهای کم برخوردار آن در آینده می تواند مشکلات فعلی را جبران کند و از بین ببرد.

وی تصریح کرد: وضع قوانینی که محدودیت ایجاد کند و آزادی‌های شخصی افراد در جامعه پزشکی را محدود کند به نفع سلامت مردم نیست به‌ویژه مناطق محروم به‌خاطر اینکه به بخش خصوصی سوق می دهد و دانشگاه های ما نیز آسیب خواهند دید.

وزیر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: این مخالف با عدالت است چون مردم مجبور هستند به‌خاطر برخی از خدمات که نیروی انسانی متخصص را در اختیار نداریم به ناچار به بخش های خصوصی مراجعه کنند، با چندین برابر قیمت و هزینه هایی را متحمل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات