خبرهای داغ:
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم مطرح کرد

کاهش 20 درصدی بارندگی‌ها در استان قم

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: بارندگی‌های امسال در استان نسبت به سال گذشته کمتر از نرمال بوده و 20 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۸۰۱۴۶۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کاهش 20 درصدی بارندگی‌ها در استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاضی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به فعالیت سامانه هشدار سیل اظهار کرد: این سامانه از دو قسمت هواشناسی و آب شناسی تشکیل شده است، در مدل آب شناسی میزان روان آب پیش بینی و برای وضعیت‌های در انتظار با تشکیل میز هشدار تصمیم گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای چند روز آینده پایداری هوا را در پیش رو داریم، از اوایل هفته آینده یک سامانه جدید وارد کشور می‌شود که امیدواریم این سامانه وضعیت جدیدی را برای استان قم به همراه داشته باشد و امشب و فردا یک سری بارش‌های پراکنده را در استان خواهیم داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: در دی ماه و بهمن ماه بارش‌ها به صورت نرمال است، البته دمای قم طی این ماه‌ها بیش از نرمال پیش بینی می‌شود، این نشان می‌دهد که در دوره‌های زمستان و بهار در استان قم بارش‌ها بهتر از فصل پاییز خواهد بود.

قاضی با اشاره به کاهش بارندگی در استان قم اظهار کرد: بارندگی‌های امسال در استان نسبت به سال گذشته کمتر از نرمال بوده و 20 درصد کاهش یافته است، اکنون برای فصل زمستان و بهار پیش بینی افزایش بارش را داریم و امیدواریم که این بارش‌های آتی، کاهش بارندگی فصل پاییز را جبران کند.

وی ادامه داد: امسال بارش در استان قم تاکنون 50 میلی متر گزارش شده، اما سال گذشته این مقدار 70 میلی متر بوده است، مقدار بارش استان در این مدت در میانگین طولانی مدت 60 میلی متر است و هنوز بارش‌ها در استان قم با میانگین بلندمدت فاصله دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: در مرکز استان و حوزه آبریز دریاچه نمک شاهد خشکسالی شدید هستیم، میانگین دمایی سه ماه پاییز در ایستگاه شکوهیه نیم درجه نسبت به میانگین بلندمدت و هفت درجه نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه بارشی طی روزهای اخیر در مناطق مرکزی کشور و کوهپایه‌های زاگرس مرکزی بارش خوبی برجای گذاشت، برای استان قم که در مرکز کشور قرار دارد، بارش خوبی را پیش بینی می‌کنیم.
ارسال نظرات