احیای مسجد قدیمی یاعلی(ع) اهمیت ویژه‌ای دارد‎

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از احیای مسجد قدیمی یا علی(ع) خبر داد و گفت: این مسجد به علت قدمتی که دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۶۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی مصایبی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به نظر و تاکید آیت‌الله سبحانی بر احیای مسجد یاعلی(ع)، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این راستا قدم برداشته و اقدامات برای بازسازی آن را نیز آغاز کرده است.
وی ادامه داد: در جهت احیای مسجد یاعلی(ع) ابتدا نیاز بود که هیئت امنایی قوی برای این مسجد قدیمی تشکیل شود، بنابراين برای هیئت امنای این مسجد تلاش کردیم که برخی افراد قدیمی و همچنین برخی از مسئولان را برای این موضوع انتخاب کنیم.
وی با اشاره به قدمت مسجد یاعلی(ع) و با تاکید بر اینکه وظیفه‌ ما آباد کردن مساجد است، افزود: این مسجد با قدمت خود دارای اهمیت بسیاری است و همچنین با توجه به اینکه مساجد محل عبادت مردم است، از این رو احیای مساجد نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، اظهار کرد: همانگونه که کلیسا برای مسیحیان اهمیت دارد و در راستای احیای آن تلاش می‌کنند ما نیز باید مساجد خود را که عبادتگاه مسلمانان است، احیا کنیم چراکه بالاترین ثواب برای انسان قرائت نماز است.

ارسال نظرات