خبرهای داغ:
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

آفت تفرقه برای جهان اسلام بسیار خطرناک است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه آفت تفرقه برای جهان اسلام بسیار خطرناک است، گفت: اگر بخواهیم اسلام بماند، باید همه با هم بوده، و حضور جدی و فعال داشته باشیم، و راه دین و اسلام را ادامه دهیم.
کد خبر: ۸۷۹۶۹۸۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
آفت تفرقه برای جهان اسلام بسیار خطرناک است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان، با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی، با وی دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین مبلغی، گزارشی از کنفرانس بین‌المللی «تقویت صلح در جوامع اسلامی» که در کشور امارات، برگزار شد، و همچنین کنفرانس «علوم انسانی و دینی، مبارزه با افراطی‌گری» که هفته جاری در تهران برگزار می‌شود، ارائه داد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکر از رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: برای شما در این عرصه آرزوی موفقیت دارم و حتماً موفق خواهید شد، چرا که راه، راه خوب و اسلامی است. هر چه بتوانیم این ارتباطات را بیشتر کنیم، به نفع اسلام است.

وی در ادامه، با اشاره به اهمیت تعامل اندیشمندان مسلمان، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل اندیشمندان اسلامی، بسیار مهم است، و در سایه این تعامل و همکاری‌ها، می‌توان گام‌های مؤثری در راستای نشر معارف اسلامی برداشت.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود، معرفی صحیح مکتب را در گرو حضور در همه عرصه‌ها دانست و بیان کرد: حضور ما در عرصه‌های بین المللی، انجام ملاقات‌ها، دیدارها و سخنرانی در همایش‌های بین المللی بسیار مؤثر است، و اگر این روابط و تعامل‌ها نباشد، نمی‌توانیم به درستی خود را معرفی کنیم، و دیگران نیز ما را به گونه‌ای دیگر معرفی می‌کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از این دیدار، حضور هوشمندانه در عرصه بین‌الملل، و تعامل با مسلمانان و شخصیت‌های مؤثر جهان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید بتوانند با حضور در این عرصه‌ها، به نشر تعالیم دینی اسلام بپردازند، و از اختلاف و دودستگی میان مسلمانان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به مشی مرحوم آیت‌الله بروجردی(ره) در بحث روابط بین المللی، بر ضرورت تلاش برای وحدت میان کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت: امید است بتوانیم در همین جهات، موفق و به جهان اسلام خدمت کنیم. جهان اسلام باید به سمت اتحاد و همدلی برود، و با هم، درگیری و اختلاف پیدا نکنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن اشاره به کنفرانس «علوم انسانی و دینی، مبارزه با افراطی‌گری» که هفته جاری در تهران برگزار می‌شود، توصیه کرد: همایش‌ها و کنفرانس‌ها باید به صورت علمی بماند و نباید سیاسی شود، چرا که در صورت سیاسی شدن، تأثیرگذاری خود را از دست خواهد داد.
ارسال نظرات