خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی:

فرهنگ ایثار و شهادت موجب بقای جامعه است

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران در دیدار با مراجع عظام تقلید درقم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در زمان صلح نیز برای بقای جامعه مورد نیاز و ضروری است .
کد خبر: ۸۷۹۶۰۹۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
فرهنگ ایثار و شهادت موجب بقای جامعه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این دیدارها که با حضور حجت الاسلام کاویانی سرپرست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان قم برگزار شد، افزود: اهمیت این مساله باعث شد تا تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دردولت تدبیر و امید ابلاغ گردد.

وی تاکید کرد: قانون جامع  که مورد اختلاف شورای نگهبان و مجلس بود به مجمع تشخیص فرستاده شد و بعد هفت سال تصویب شد اما در دولت قبل ابلاغ نگردید و این قانون از سال 92 با دستور ریاست جمهوری  ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهور افزود: در ماده 63 قانون جامع، تشکیل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد تاکید است و این شورا به ریاست رئیس جمهور و جمعی از وزرا و مسوولان دستگاههایی که مرتبط با امور فرهنگ هستند، در سال 93 تشکیل شد و  دبیری   آن با بنیاد شهید وامور ایثارگران می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: از اقدامات این دبیرخانه چاپ رساله جانبازان که با فتاوای مراجع عظام می باشد است، بررسی شهدای صدر اسلام شهدای دوره رسول گرامی اسلام(ص) و شهدای دوران امیر المومنین (ع) ، بررسی شهدای مهدویت و شهدای سال 41  به بعد نیز در حال انجام است، که برخی آماده چاپ می باشد.

وی به دیگر فعالیت های این دبیرخانه اشاره کرد وافزود: تشکیل جلسات و انجام کارهای اصولی و کاربردی ، کارهای تبلیغاتی گسترده در سطح تهران و استانها، همکاری مرکز پژوهشی بنیاد با دبیرخانه، بهره مندی از نظرات نخبگان ایثارگر در دبیرخانه،فعالیت این دبیرخانه در استانها به ریاست استاندار و دبیری بنیادهای استانی از اقداماتی است که انجام گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به مشکلات مالی گفت: از مشکلات پیش رو تامین اعتبارات است امسال 12هزار و 800میلیارد درخواست بودجه داشتیم که از این میزان 10هزار و 400میلیارداز سوی دولت مصوب شده است که با احتساب افزایش 10درصدی حقوق ها همین میزان نیز باید صرف حقوق جامعه هدف شود، حال آنکه هزینه بیمه، درمان، شهریه دانشجویان و بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز مطرح می باشد.
ارسال نظرات