خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

1430 هیئت مذهبی در استان سمنان فعالیت می کنند

حجت الاسلام روحانی نژاد در نشستی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از فعالیت یک هزار و ۴۳۰هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: ۱۰۹ کانون فرهنگی و تبلیغی مساجد، ۳۹ انجمن اسلامی، هشت کانون مداحان و هشت شورای هیئات مذهبی در استان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۰۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در نشستی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود ضمن اشاره به روند ثبت نام مداحان استان در سامانه طوبی، ویژه ساماندهی مداحان سراسر کشور، ابراز داشت: از یک هزار و ۸۰۰ مداح شناسایی شده در استان بیش از نیمی تا کنون در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند و پس از بررسی پرونده کاری، کد تبلیغ ملی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: سامانه طوبی ویژه ساماندهی مداحان، هیئت های مذهبی و مبلغان آنها به ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف ساماندهی فعالیت های تبلیغی سراسر کشور از سال گذشته کار خود را آغاز کرده که خوشبختانه در استان سمنان نیز رسالت ساماندهی و ثبت نام مداحان در هفت کانون مداحان شهرستانی و یک کانوان مداحان استانی در حال انجام است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از فعالیت یک هزار و ۴۳۰هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: این استان دارای ظرفیت های دینی و مذهبی بسیار بالایی است که علاوه بر قریب به یک هزار و ۵۰۰هیئت مذهبی، وجود ۱۰۹ کانون فرهنگی و تبلیغی مساجد، ۳۹ انجمن اسلامی، هشت کانون مداحان و هشت شورای هیئات مذهبی در زمره این موارد هستند.

روحانی نژاد همچنین در گزارشی از روند ثبت نام و ساماندهی مبلغان مذهبی در استان سمنان، توضیح داد: تا کنون یک هزار و ۴۴۰مبلغ شامل ۶۷۷ مبلغ خواهر و ۷۹۷مبلغ برادر در سامانه موسوم به سجام ویژه ساماندهی مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی سطح کشور ثبت نام کرده اند که بر اساس سیاست های سازمان، کد تبلیغی ملی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: سامانه سجام یا سامانه جامع اعزام مبلغ، یکی از ابتکارات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی وضعیت اعزام مبلغان بر اساس نوع و تاریخ اعزام، موضوع تبلیغی، کد تبلیغی، سابقه کاری، نظارت بر سخنرانی ها، نظارت سطح کیفی تبلیغ و ... است که خوشبختانه مورد استقبال خوب مبلغان در استان سمنان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه گفت: هدفگذاری اعزام مبلغ این اداره کل در طول سال جاری انجام ۵۸ هزار نفر روز تبلیغ در سطح استان بود که تا پایان آذرماه جاری اعزام ۳۴هزار نفر روز تبلیغ در جای جای استان محقق شده است.

روحانی نژاد درباره وضعیت اعزام مبلغ در استان سمنان نیز، بیان داشت: هم اکنون ۳۵روحانی مستقر، هشت روحانی مستقر پاره وقت، ۱۳روحانی خود استقرار و ۱۴روحانی استقرار به شکل هیئت امنایی تحت پوشش اداره کل تبلیغات اسلامی استان هستند و به امور تبلیغی می پردازند.

وی افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته در اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ساماندهی مبلغه های زن سنتی و برگزاری هفتگی دوره های آموزشی و توجیهی با حضور کارشناسان و اعضای بانوان فرهیخته استان است که خوشبختانه در این زمینه با درک اهمیت ساماندهی مبلغات سنتی با هدف جلوگیری از آسیب های موجود در حوزه تبلیغ سنتی به خصوص در بین خواهران اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها