خبرهای داغ:
دبیر ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان خبر داد

رونمایی از تله‌فیلمی با موضوع وقف مشارکتی/ مدارس سمنان صاحب موقوفه می‌شوند

دبیر ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان از رونمایی از تله‌فیلمی با موضوع وقف مشارکتی در این استان خبر داد و گفت: مدارس سمنان صاحب موقوفه می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۹۱۲۱۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، بهنام مطلبی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در دهه وقف امسال، محافل انس با قرآن کریم به‌خوبی در سمنان برگزار شد و همزمان با دهه وقف، یکی از برنامه‌های مهم ما رونمایی از تله‌فیلمی 45 دقیقه‌ای بود که با مشارکت صداوسیمای مرکز سمنان تهیه شده و موضوع آن، وقف مشارکتی است.

وی تصریح کرد: اثر تولیدی، کار جالبی است و فیلم‌نامه آن، داستانی با موضوع وقف مشارکتی بوده و برای نخستین بار در کشور به موضوع وقف مشارکتی پرداخته شده است.

دبیر ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان همچنین گفت:‌ برنامه‌ای را با اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان هماهنگ کردیم تا بر اساس این طرح، با نیت و با برنامه، هر مدرسه یک وقف داشته باشد.

مطلبی بیان کرد: مدارس ما امروز برای تأمین هزینه‌های سرانه و مباحث دیگری که در مدارس ساری و جاری است، واقعاً دچار مشکل هستند و با هماهنگی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان داشتیم، بنا بر این شد تا در شهرستان‌ها، چند مدرسه را پایلوت قرار دهیم و با استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان و خیران در قالب وقف مشارکتی اقدام شود.

وی تصریح کرد:‌ بر این اساس، یکسری موقوفه را برای هر مدرسه ایجاد می‌کنیم و درآمد آن با همفکری در قالب هزینه‌های مدرسه که در موضوعات علمی و پژوهشی است، مقید می‌شود.

دبیر ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه این اقدام با آموزش و پرورش استان سمنان منعقد شده است و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها