خبرهای داغ:
گزارش بسیج از روزی به نام قانون

حقوق نجومی بگیرها بهترین قانون دانان/ چرا برخی از قوانین جرم زا است؟

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی گفت: بعضی قوانین خودشان جرم زا است که حداقل باید بشناسیم، اعلام و مطالبه گری کنیم و این وظیفه نمایندگان ما در مجلس است.
کد خبر: ۸۷۸۶۲۱۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در دوازدهم آذر ماه 1358 نخستین قانون اساسی نظام بر پایه پیوند دین و سیاست در جمهوری اسلامی به تصویب ملت ایران رسید.

در تاریخ انقلاب های جهان هیچ انقلابی را نمی توان یافت که به فاصله کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب و سقوط رژیم سابق، شکل نظام سیاسی جدید با همه پرسی ملت آن هم با رای قاطع 2/ 98 درصدی رسمیت یابد.

يكي از اسنادي كه مايه تفاخر كليه مسلمانان جهان محسوب مي شود، قراردادي است كه در اولين سال هجرت رسول اكرم(ص) به مدينه، توسط آن بزرگوار تنظيم شده و ضمن آنكه نخستين قانون اساسي مدون جهان به شمار مي آيد، حكم يك نوع بيمه اجتماعي براي نيازمندان آن شهر را نيز داشته است.

نخستین قانون اساسی در ایران، قانون اساسی مشروطه بود که در ۸ دی ۱۲۸۵ شمسی (۱۴ ذیقعده ۱۳۲۴ قمری) به امضای مظفرالدین‌شاه رسید.

سموئی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: قانون در کشور ایران قدمت صد ساله دارد و 11 هزار عنوان قانون تا کنون نوشته شده است اما در کشورهای پیشرفته دنیا 3 هزار قانون داریم که این تورم قانون باعث ایجاد بسیاری از فسادها می شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه بعضی از قوانین در کشور ما نقض و منقوض می شوند. این معضل است و ما تنقیح قوانین را در فراخور استان، شروع کردیم که دستور مقام معظم رهبری است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان ادامه داد: باید یک بانک قانون داشته باشیم زیرا تکثر قوانین باعث فساد می شود و این گستردگی یک مشکل و آسیب است .

سموئی افزود: بعضی قوانین خودشان جرم زا است که حداقل باید بشناسیم و اعلام و مطالبه گری کنیم و این وظیفه نمایندگان ما در مجلس است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مفسدین، قانون دانان زبده ای هستند . این حقوق نجومی بگیرها یا اختلاس های کلان را افرادی انجام داده اند که توانسته اند به خوبی قانون را دور بزنند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها