خبرهای داغ:
به همت حوزه شهدای گمنام:

یادواره شهید مدافع حرم احمدمکیان در قم برگزارشد

یادواره شهید آبروی محله افتخار کوچه ها شهید احمدمکیان به همت حوزه شهدای گمنام ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در پردیسان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۰۴۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، یادواره شهید آبروی محله افتخار کوچه ها شهید احمدمکیان به همت حوزه شهدای گمنام ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در پردیسان مجتمع شهید موسوی دامغانی با حضور بسیجیان و آحاد مردم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان با گرامی داشت مقام شامخ شهدای مدافع حرم به ذکر خصوصیات شهداء در آیات قرآن و روایات معصومین(ع) پرداخت.

وی اظهار کرد: شهداء می خواهند در راه خدا جان بدهند و بالاتر از آن یعنی رضوان الهی را طلب می کنند. شهداء نه بهشت می خواهند و نه از جهنم می ترسند، آنها احرارند.

وی افزود: در آیات قرآن که مربوط به جهاد است خداوند در آخر آیه خود را رئوف بالعباد معرفی می کند به این معنی که از بین هر جمعیتی عده ای انسان شجاع و مومن را خلق می کند و برمی گزیند که از حیثیت مردم دفاع کرده و آبروی محله خود می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم به وظیفه خود عمل کرده و آبروی محله شدند و الان وظیفه ما امربه معروف و نهی از منکر است که اگر ما به وظیفه خود عمل نکنیم خون شهید را به هدر می دهیم. آن کسی که همه هستی خود را در راه خدا فدا کرده است چرا ما نباید در راه خدا جهاد نکنیم و از نهی از منکر در جامعه غافل شویم.

وی ادامه داد: الان این شعار آبروی محله افتخار کوچه ها که در وصف شهداء آمده است تبدیل به یک نماد شده و این نماد در تمامی شهرهای کشور ما فراگیر شده است.

ارسال نظرات