خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان قم مطرح کرد

فعالیت اعضای بسیج مهندسین قم در حوزه معماری اسلامی

مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان قم گفت: اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان قم، فعالیت‌های خوبی در زمینه بحث معماری اسلامی داشتند و ممکن است که حتی تحقیقات این افراد به تالیف کتاب منتهی شود.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۶۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
فعالیت اعضای بسیج مهندسین قم در حوزه معماری اسلامی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا علیخان‌زاده با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج مهندسین عمران استان در بحث تربیتی اظهار کرد: این سازمان در راستای بحث‌های تربیتی و فرهنگی، کارگروهی را در زمینه اخلاق مهندسی تشکیل داده و در این کارگروه مطالعاتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بسیجیان مهندس در سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان قم در قالب گروه‌های تخصصی ساماندهی شدند، از جمله این گروه‌ها می‌توان به معماری و شهرسازی اسلامی، اخلاق مهندسی و طراحی محاسبات عمران اشاره کرد، انتظار از بسیجیان مهندس در این سازمان این است که در زمینه تخصصی خود فعالیت‌هایی را داشته باشند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان قم افزود: این سازمان بیش از هزار عضو در استان دارد و یک کانون را در ابتدای بلوار شهید صدوقی ایجاد کرده است. این کانون به نام شهید شاطری که خود یک مهندس عمران بود و در سوریه به شهادت رسید نامگذاری شد.

علیخان‌زاده با اشاره شهید شاخص سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری اظهار کرد: شهید شاخص امسال این سازمان، شهید محمد حسین محمد خانی است، این شهید یک مهندس عمران بود که در سال 64 متولد شد و در سال 94 در استان حلب سوریه به شهادت رسید. شهید محمدخانی با وجود سن کمش فرمانده تیپ هجومی سیدالشهدا(ع) در حلب بود.

وی ادامه داد: مهندسین عمران استان قم از فعالیت‌های سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در استان استقبال خوبی داشتند، اگرچه که برخی از مهندسین استان قم هنوز فعالیت‌های این سازمان را نمی‌شناسند و سعی کردیم که در برنامه‌های مختلف استان، سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری و فعالیت‌های آن را معرفی کنیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان قم افزود: یکی از فعالیت‌های این سازمان برگزاری برنامه‌های بازدید علمی بود، در این راستا با هماهنگی برنامه‌های بازدید از پروژه مترو، مجتمع‌های مسکونی و پل‌های استان قم را برای مهندسین عمران استان برگزار کردیم و آن‌ها هم از این برنامه‌ها استقبال خوبی داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان قم، فعالیت‌های خوبی در زمینه بحث معماری اسلامی داشتند و ممکن است که حتی تحقیقات این افراد به تالیف کتاب منتهی شود.
ارسال نظرات