خبرهای داغ:
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم خبر داد

آخر هفته در استان قم باران می‌بارد

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم گفت: در اواخر این هفته از پنج شنبه شب تا جمعه شب بارش باران را در استان شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۸۵۲۰۸
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
آخر هفته در استان قم باران می‌بارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاضی با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز هوا صاف با وزش باد ملایم بود، اما از فردا به تدریج هوای استان قم ابری می‌شود و در برخی از ساعات فردا وزش باد را در استان شاهد خواهیم بود، روز پنج شنبه هم هوای استان ابری و در اواخر ساعات آن روز بارش باران در قم رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز سرعت باد در استان قم 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت است، اما فردا سرعت وزش باد در استان تا 50 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد، اما در روز پنج شنبه سرعت باد در قم بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: امروز حداکثر دما 15 درجه و حداقل دما منفی چهار درجه است، اما فردا حداکثر و حداقل دمای استان به 14 درجه و منفی یک درجه خواهد رسید، اما در روز پنج شنبه حداکثر دمای قم 12 درجه و حداقل دمای این استان به صفر درجه می‌رسد.

قاضی با اشاره به پیش بینی بارش باران در استان قم اظهار کرد: در اواخر این هفته از پنج شنبه شب تا جمعه شب بارش باران را در استان شاهد خواهیم بود، پس از این بارش‌ها دمای استان قم هم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه بارشی در اواخر این هفته نیمه غربی کشور از جنوب غرب تا شمال غرب را دربرمی‌گیرد و به مرکز کشور هم می‌رسد، گر چه این هفته در استان قم شاهد بارش برف نیستیم، اما در برخی از استان‌های سردسیر کشور برف این هفته می‌بارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: فردا صبح هم غبارآلودگی را در استان داریم، اما با فعال شدن سامانه بارشی در استان قم از صبح پنج شنبه دیگر شاهد پدیده غبارآلودگی در استان نیستیم.

قاضی با اشاره به بارش کم باران در استان قم اظهار کرد: امسال بارش‌ها در استان کمتر از میانگین طولانی مدت بوده و میزان بارش‌های امسال قم تاکنون 80 درصد از این میانگین کمتر بوده است، میانگین بارش باران در استان قم طی یک سال 165 میلی متر است، در حالی که امسال تاکنون 10 میلی متر بارش را در استان داشتیم و امیدوارم که در زمستان شاهد بارش بیشتر باران و برف در استان قم باشیم.
ارسال نظرات