خبرهای داغ:
در گرامیداشت ایام آخر ماه صفر

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز شاهرود+تصاویر

یادواره شهدای دانش آموز شاهرود به همت واحد پیشگام رسول اکرم(ص) بسیج دانش آموزی حوزه ایمان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۸۳۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته بسیج و ایام عزاداری پیامبر اعظم و امام مجتبی(ع) یادواره شهدای دانش آموز شاهرود به همت واحد پیشگام رسول اکرم(ص) بسیج دانش آموزی حوزه ایمان در نمازخانه دبیرستان نمونه دوره دوم رسول اکرم(ص) با حضور مسئولین بسیج دانش آموزی و دبیرستان برگزار شد.

در این مراسم که با مدیحه سرایی ذاکر اخل بیت علی قرغی آغاز شد در ادامه حجت الاسلام حسینی در سخنانی با گرامیداشت ایام سوگواری اهل بیت(ع) به حدیثی از امام عسگری(ع) در باب علائم مومن پرداخت و گفت: یکی از علائم مومن خواندن نماز در اوقات پنجگانه است که جزو شاخص های مومنان بیان فرموده اند.

وی افزود: نماز همانطور که قرآن بیان می کند از فحشا و منکر جلوگیری می کند اما به شر آنکه در اول وقت و با حضور قلب خوانده شود و این نماز است که انسان های گنهکار را هدایت و در مسیر قرار می دهد.

حسینی با بیان چند روایت در باب اثرگذاری نماز اول وقت در زندگی فردی و اجتماعی و هدایت افراد در مسیر صحیح بیان کرد: خدا انسان بی نماز را هرگز نمی بخشد چرا که دلیلی برای نماز خواندن خود ندارد، جزء کاهلی و تنبلی که گناه بزرگی است و خدا از انسان شراب خوار و زناکار ممکن است بگذرد اما از بی نماز هرگز نمی گذرد.

وی تصریح کرد: نماز موجب هدایت انسان به خوبی ها و نیکی ها و غذای ذوح ماست و ما با نماز است که انرژی گرفته و به فعالیت ادامه می دهیم و اگر نماز نخوانیم مانند این است که شارژ نداریم و قابلیت استفاده نداریم و انسانی افسرده و پژمرده هستیم و از خود تهی و پوچ می شویم.

در این مراسم که همزمان با نماز ظهر و عصر برگزار شد یکی از دانش آموزان دکلمه در باب شهدا و هفته بسیج قرائت نمود و در پایان از شرکت کنندگان پذیرایی بعمل آمد.

لازم به ذکراست این یادواره در گرامیداشت هفته بسیج و شهادت امام مجتبی و امام رضا(ع) و پیامبر اعظم(ص) و یاد و خاطره 127 شهید دانش آموز شاهرود برگزار شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها