خبرهای داغ:

چهارم آذرماه روز درخشان مقاومت مردم ایران

به گزارش بسیج از اندیمشک، دکتر غلامرضا شریعتی پنجشنبه در همایش پاسداشت چهارم آذر 1365 در میدان امام خمینی (ره ) اندیمشک با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم ،سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان، پیمان جهانگیری فرماندار شهرستان اندیمشک، فریدون حسنوند نماینده شهرستان اندیمشک و جمع زیادی از مسوولان شهرستانی و استانی گفت:300 شهید و800 مجروح در طولانی ترین بمباران جنگ تحمیلی در اندیمشک نماد استقامت و ایستادگی مردم اندیمشک و استان خوزستان در برابر دشمنان است.
کد خبر: ۸۷۸۲۸۴۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
شریعتی افزود: این روز روز بزرگی است که نماد ایثارگری و مقاومت مردم اندیمشک و خوزستان در مقابل هجوم دشمن بعثی تا دندان مسلح است که ملت ایران به آن افتخار می کند.
دکتر شریعتی استاندار خوزستان در ادامه گفت:امروز دولت تدبیر و امید در راستای سخنان مقام معظم رهبری در وظیفه خودش را می داند که در سال اقتصاد مقاومتی است گام بردارد و دغدغه امروز مردم و جوانان استان ومنطقه خصوصا اندیمشک را رفع کند.
و ما وظیفه خود می دانیم که دغدغه دیگر مردم اندیمشک که ثبت واقعه 4آذر 1365 در تقویم ملی است را به سرانجام برسانیم.  
وی افزود: ملت ایران به این چنینی مقاومتی می بالد و شایسته است این روز در تاریخ و تقویم ملی ما ثبت شود تا نسل های آینده به این نماد مقاومت و ایستادگی پدرانشان افتخار کنند.

امام جمعه محترم اندیمشک در ادامه این مراسم با اشاره به هفته بسیج گفت: به وسیله فرهنگ بسیج می توان به قله های علمی معنوی معرفتی و برطرف کردن معضلات فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی رسید و با این فرهنگ می توان کشور را به بهترین وجه اداره کرد.چنانکه تا الان هم اینگونه بوده است. و فقط اعتقاد داشتن به فرهنگ بسیجی  محور موفقیت است کسانی که حقیقت و جان  فرهنگ بسیج را هضم نکردند گاهی اوقات بسیج را به تندروی متهم می کنند ، که اگر این کار دانسته یا نادانسته صورت بگیرد تکمیل کننده پروژه نفوذ دشمنان هستند.
امام جمعه اندیمشک با اشاره به طولانی ترین بمباران تاریخ در4آذر1365 گفت:مردم اندیمشک با این ایستادگی و مقاومت در در تاریخ اسلام و انقلاب و ایستادن پای مبانی انقلاب جاودانه شدند.

امیر سرتیپ دوم احمد مهرنیا از خلبانان پایگاه چهارم شکاری وحدتی در 4 آذر 65 هم گفت:حماسه 4 آذر یکی از مهمترین وقایع در دوران جنگ تحمیلی بود که مردم اندیمشک ایستادگی و مقاومت ستودنی از خود نشان دادند.
نویسنده کتاب های ستاره های نبرد هوایی و حمله هوایی به الولید افزود: در شرایطی که رژیم عراق از سوی دشمنان غرب و شرق حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی می شد شرایط سختی برای فرزندان این مرز و بوم بوجود آمد.
وی با بیان خاطراتی از شرایط 4 آذر1365 و حمله هوایی دشمن بعثی به اندیمشک افزود:امروز حمایت شاهد حمایت همان حامیان بعثی از تروریست ها هستیم که نشان می دهد نباید به این کشورها امید داشته باشیم.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم اندیمشک همواره پاسدار ارزش های اسلامی و انقلابی بوده اند و با نقش آفرینی در دوران دفاع مقدس مهر تاییدی بر این مدعا زده اند .
فریدون حسنوند با اشاره به این که چهارم آذر روز خلق حماسه تاریخی مردم اندیمشک است،  افزود: ملت ایران با دست خالی و با تکیه بر ایمان و ولایت مداری در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و با غلبه بر آنان حماسه آفرین شدند.در ادامه این مراسم حامد زمانی خواننده حماسی با اجرای چند برنامه یاد و خاطره حماسه 4 آذر را گرامی داشت.
رونمایی از تمبر یادبود حماسه 4 آذر ، گلباران هوایی مناطق بمباران شده ، گلباران میدان راه آهن و گلباران گلزار شهدای اندیمشک ، راهپیمایی از میدان امام خمینی (ره) تا میدان راه آهن اندیمشک از برنامه های جانبی این مراسم بود.
شهر اندیمشک در شمال خوزستان در چهارم آذرماه سال 1365 مورد هجوم دشمنانه 54 فروند هواپیمای دشمن قرار گرفت.
حمله وحشیانه جنگنده های هوایی دشمن در این روز 300 تن را در اندیمشک شهید و 800 نفر دیگر را مصدوم کردند.
در میان شهدای این روز تعدادی کودک معصوم نیز به چشم می خورد.
در این روز بمباران هوایی دشمن مدت یک ساعت و 45 دقیقه به طول انجامید.
نخستین حمله هوایی دشمن بعثی در چهارم آذر ماه سال 1365 حوالی ظهر به ایستگاه راه آهن اندیمشک صورت گرفت.
راه آهن به دلیل اهمیت استراتژیک در پشتیبانی از جبهه ها بغض و کینه دشمن بعثی را موجب شده بود به طوریکه در این روز راه آهن اندیمشک چند بار مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت.
سد دز ، پلاژ سد دز ، بیمارستان شهید بهشتی ، بازار ، مناطق مسکونی و حتی مدارس نیز از حملات راکت های دشمن در امان نماند به طوریکه شهر اندیمشک به یکباره در دود ، خون فرو رفت.
حمله وحشیانه دشمن بعثی نه تنها روحیه مردم اندیمشک را تضعیف نکرد بلکه مقاومتر از قبل به پشتیبانی از رزمندگان ادامه دادند.
لحظاتی از این برنامه از طریق صداوسیمای استان خوزستان بصورت زنده پخش گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها