خبرهای داغ:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وقف ابزار کمکی دولت است/ وقف بستر مناسب تقویت زیرساخت هاست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف ابزار کمکی در دست دولت برای تقویت زیر ساخت هاست ، گفت:وقف بستر مناسب تقویت زیرساخت ها محسوب می شود.
کد خبر: ۸۷۸۲۴۷۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، نادر قاضی پور در آستانه هفته وقف اظهار کرد:وقف سنتی ارزشی در اسلام بوده و ماهیت وقف، توسعه و آبادانی و محرومیت زدایی در جامعه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:وقف صدقه جاریه است و خداوند متعال در قرآن کریم، حسنات بی شماری برای واقفین در نظر گرفته است.

قاضی پور با تأکید براینکه وقف برای همیشه می ماند، اضافه کرد:امام راحل با براندازی نظام طاغوت و ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از ارزش های اسلامی مانند وقف را در جامعه ایران احیا کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد ساخت و ساز مراکز آموزشی و پرورشی، بیمارستان ها و مراکز درمانی خیرساز در کشور هستیم ، افزود :برخی از این زیرساخت های مهم در اراضی وقفی طبق نیت واقف شکل گرفته است و مصارف عمومی دارد.

قاضی پور با بیان اینکه وقف در شکل دهی و تقویت زیرساخت ها در ابعاد مختلف نقش بسزایی دارد ، تصریح کرد:دولت در جریان تقویت زیرساخت ها از توان مالی بالایی برخوردار نیست و وقف ابزار کمک حال دولت در این راستا به شمار می رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وجود موقوفات فراوان در کشور نشانه تثبیت فرهنگ وقف در جامعه است ،افزود : باید در راستای فرهنگ سازی وقف بیشتر تلاش کنیم و آن را به جوانان بشناسانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار کرد:مقام معظم رهبری برای خروج از مشکلات و تنگناهای تحریم ها، اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و مردم هم در این جریان با تکیه بر وقف می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها