خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود

بزرگترین نقش بسیج روشنگری در جامعه است

سرهنگ پاسدار دامغانی در نشست روشنگری پایگاه بسیج مهدیه شاهرود گفت: بزرگترین نقش بسیج روشنگری و از بین بردن جهل در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۸۱۷۶۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در نشست روشنگری که به مناسبت هفته بسیج به همت پایگاه مهدیه، بسیج جامعه زنان فاطمه الزهرا(س) سپاه شاهرود با حضور بیش از 100 نفر از خواهران بسیجی در محل پایگاه بسیج برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره امام راحل و شهدا و گرامیداشت ایام دهه آخر ماه صفر با اشاره به نقش بانوان از واقعه عاشورا تاکنون اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) به برکت روشنگری های حضرت زینب(س) و ام کلثوم(س) زنده ماند و این چیزی نیست که بتوان از کنار آن ساده عبور کرد، چرا که یزیدیان می خواستند با شهادت امام حسین(ع) این راه را از بین ببرند و محو و نابود کنند.

وی افزود: روشنگری و خطبه های حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا سبب شد تا یزیدیان رسوا شوند و راه و فرهنگ امام حسین(ع) ادامه پیدا کند و این نقش بانوان در فرهنگ عاشوراست چه در خود قیام با صبر و استقامت و همراهی و چه بعد از آن در دوران اسارت، همه اینها نشان از نقش تاثیرگذار زنان دارد.

دامغانی خاطر نشان کرد: در عصرهای مختلف نیز بانوانی بودند که در جامعه تاثیرگذار شدند تا به دوران انقلاب رسید و در این عصر نیز مادران فرزندان خود را با تربیت صحیح در صحنه انقلاب حاضر کردند و خود نیز حاضر شدند و سبب پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

وی با گرامیداشت یاد خانم دباغ از مبارزان دوران انقلاب گفت: خانم حدیدچی دباغ یکی از بانوان الگو و اسوه است که چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب خدمات شایانی به انقلاب اسلامی کرد و تا آخرین لحظات عمر خود نیز تبعیت از ولایت و انقلاب را در دستور کار داشت و یک الگو برای بانوان ماست.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس بانوان نقش تعیین کننده ای داشتند و در حمایت از انقلاب و اسلام پای کار بودند چه در تربیت نسل رزمنده و سلحشور و جان برکف و چه در پشتیبانی از دفاع مقدس و حتی حضور در خط مقدم به عنوان امدادگر که اینها همه صلابت بانوی مسلمان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: امروز در جنگ نرم بانوان تاثیرگذار هستند چرا که تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی به دستان شماست و باید نسلی انقلابی و ولایی تربیت نمایید که مدافع ارزش ها و حافظ انقلاب باشند.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به نقش بسیج در برهه کنونی تاکید کرد: بزرگترین نقش بسیج روشنگری و از بین بردن جهل در جامعه است.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در جامعه تاثیرات آن بر خانواده ها بیان کرد: امروز دشمنان با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی تلاش دارند بنیان خانواده ها را از هم بپاشند و این تلاش دشمنان برای تغییر در سبک زندگی و فروپاشی از درون نظام اسلامی است.

دامغانی افزود: باید بانوان و مادران به عنوان اثرگذارترین فرد در خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند و در این جنگ نابرابر با بصیرت و معرفت افزایی خود و خانواده ها جلوی تخریب و نفوذ آنها را به درون خانواده ا بگیرید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها