خبرهای داغ:
در قالب چهارمین نشست اخلاق‌پژوهی

نشست «فارابی و نسبت دین و اخلاق» در قم برگزار می‌شود

دبیر گروه اخلاق نظری پژوهشگاه قرآن و حدیث از برگزاری چهارمین نشست اخلاق پژوهی با عنوان «فارابی و نسبت دین و اخلاق» در روز چهارم آذر امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۴۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
نشست «فارابی و نسبت دین و اخلاق» در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدربیع میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت گروه اخلاق نظری اظهار کرد: گروه اخلاق نظری یکی از گروه‌های علمی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی است و پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی یکی از پژوهشکده‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر گروه اخلاق نظری، گروه‌های ‌اخلاق کاربردی و روانشناسی نیز در این پژوهشکده مشغول فعالیت هستند.

دبیر گروه اخلاق نظری پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه گروه اخلاق نظری چند کلان پروژه در دستور کار دارد، گفت: پژوهش در اخلاق هنجاری از دیدگاه قرآن از جمله این پروژه‌ها است که در این پروژه بیشتر نظریات هنجاری اخلاق با نگاه تطبیقی بر قرآن مانند نظریات آیت‌گرایانه اخلاق، وظیفه‌گرایانه و فضیلت‌گرایانه بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های اخلاق‌‌پژوهی به صورت سلسله‌وار برگزار می‌شود و از اساتید دعوت خواهد شد تا در مورد موضوعات مطرح شده مطالعات و بررسی‌های خود را ارائه دهند.

میرزایی عنوان کرد: با برخی خلاها در ضمن پژوهش برخورد می‌کنیم که نیاز به همکاری و مشورت با اساتید داریم، یکی از راهکارهای برطرف شدن این خلاها استفاده از نظرات اساتید در نشست‌های علمی است.

وی از برگزاری چهارمین نشست اخلاق‌پژوهی با عنوان «فارابی و نسبت دین و اخلاق» در روز چهارم آذر امسال خبر داد و افزود: در این نشست محسن جوادی عضو هیأت علمی دانشگاه قم به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

دبیر گروه اخلاق نظری پژوهشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: پیش از این نشست، نشست‌های الزام اخلاقی و نظریه ساختارگرایی در اخلاق برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در گروه اخلاق نظری مباحث مربوط به فلسفه اخلاق تحقیق می‌شود، یعنی بعد نظری اخلاق در این گروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نشست فارابی و نسبت دین و اخلاق روز پنجشنبه چهارم آذرماه ساعت 10 در سالن جلسات مؤسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.
ارسال نظرات