خبرهای داغ:
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم:

کاهش دما در استان قم ادامه دارد

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: طی روزهای آتی دمای پایین را در استان داریم و حتی از روز چهارشنبه به بعد دمای قم به زیر صفر درجه هم می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۸۰۲۷۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاضی با اشاره به آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز هوای استان قم ابری در برخی از ساعات همراه با بارش باران است، اما فردا هوا نیمه ابری تا ابری است که در برخی از ساعات شاهد بارش پراکنده باران هستیم.

وی ادامه داد: در روز سه شنبه هوای قم نیمه ابری تا ابری است و در برخی از ساعات شاهد بارش برف و باران را در استان هستیم، بارش‌ها در روز سه شنبه در مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: امروز حداقل دما پنج درجه و حداکثر دما 9 درجه است، اما فردا حداقل و حداکثر دما به سه درجه و 11 درجه می‌رسد، در روز سه شنبه کمترین دما به صفر درجه و بیشترین دما به 6 درجه خواهد رسید.

قاضی با اشاره به سرعت باد در استان قم گفت: سرعت باد امروز و فردا بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت با جهت شمال غربی خواهد بود، اما در روز سه شنبه سرعت باد در قم افزایش پیدا می‌کند و در آن روز سرعت باد بین 40 تا 55 کیلومتر با جهت شمالی خواهد بود.

وی ادامه داد: با شروع بارش در استان آلودگی هوا هم از بین رفت، زمانی که بارش را در قم داشته باشیم، دیگر در آن زمان آلودگی هوا را نخواهیم داشت. طی روزهای آتی بارش باران و برف را به صورت متناوب در استان شاهد خواهیم بود و دمای قم کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: امروز دما در استان نسبت به روزهای گذشته 15 درجه کاهش داشت، از روز چهارشنبه ابرها در آسمان قم کم می‌شود، اما دمای پایین را در استان داریم و حتی از روز چهارشنبه به بعد دمای قم به زیر صفر درجه هم می‌رسد.

قاضی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در سطح کشور گفت: این سامانه اکنون شمال، شمال شرق، شمال غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز را در برگرفته است و با فعالیت این سامانه بارش را در استان‌های مختلف کشور شاهد هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حجم بارش باران تاکنون در استان نسبت به سال گذشته کمتر بوده است، اما از امروز بارش باران در قم آغاز شد و امیدواریم که طی روزها و هفته‌های آتی بارش باران بیشتری را به نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.
ارسال نظرات