خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج

نشست خبری در شهرستان آبادان

عادل عساکره ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در محل فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج آبادان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم
کد خبر: ۸۷۸۰۲۰۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از آبادان، عادل عساکره ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در محل فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج آبادان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، اظهار کرد: توفیقی نصیب مردم آبادان و خرمشهر شد که در ایام اربعین در مرز شلمچه حضور پیدا کرده و به زائران حسینی که تعدادشان سه برابر سال گذشته بود خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: بیش از سه دهه از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بسیج مستضعفان در پنجم آذرماه سال 58 می‌گذرد که برای گرامیداشت آن برنامه‌هایی از سوی ناحیه مقاومت بسیج آبادان تدارک دیده شده است که توسط حوزه‌های مقاومت شهری، روستایی و عشایر برگزار خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان تصریح کرد: شعار هفته بسیج برای سال‌جاری، بسیجی انقلابی و خدمتگزار نام‌گذاری شده و هدف از برگزاری آن نیز تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت روحیه انقلابی، همچنین خدمت‌گذاری و اقتدار ملی عنوان شده است.

عساکره عنوان کرد: از تاریخ تشکیل بسیج، این شجره طیبه شاهد نقش‌آفرینی بسیجیان در عرصه‌های مختلف مقابله با غائله‌ها، نفوذهای دشمن، جنگ نرم، فتنه‌ها و حریم ولایت همچنین مدافعان حرم بوده است.

وی با عنوان اینکه در سطح شهرستان آبادان بیش از 100 هزار نفر بسیجی وجود دارد که دارای کارت و پرونده هستند، افزود: به جهت حضور مردم آبادان در همه عرصه‌های انقلاب، از نظر ما مردم آبادان همگی تفکر بسیجی‌وار را به همراه خود دارند و تعداد اعضای بسیج آبادان بیش از ارقام عنوان شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان با تشریح برنامه‌های هفته بسیج، یادآور شد: به همین جهت برای گرامیداشت هفته بسیج بیش از 80 برنامه تبیین و برنامه‌ریزی شده است که این برنامه‌ها ممکن است به 100 برنامه برسد که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این خصوص برنامه‌هایی خاص هفته بسیج را در نظر دارد.

عساکره تاکید کرد: از عمده‌ترین برنامه‌های این هفته که عمومیت بیشتری دارند، غبارروبی گلزار شهدا  و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم خواهد بود.

وی اشاره کرد: همچنین تجمع بزرگ هزاران نفر از بسیجیان آبادان در محل مصلای آبادان که در روز پنجم آذرماه برگزار خواهد شد و جشنواره فرهنگی ورزشی بومی، محلی نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که ورزش‌های محلی را در برخواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان ادامه داد: یادواره‌های شهدا و برنامه‌های بصیرتی در رابطه با انقلابی‌گری و آسیب‌های اجتماعی در طول هفته بسیج برگزار خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با رویکرد اقتصاد مقاومتی قطعاً برنامه‌هایی پیش‌بینی شده از جمله، کلاس‌های آموزشی و کارآفرینی با همکاری بسیج سازندگی، همچنین اردوهای یک روزه و سه روزه جهادی خواهیم داشت که بسیجیان در مناطق محروم به امدادرسانی مشغول خواهند شد.

عساکره گفت: یک طرح مشترک بین اداره دامپزشکی و سپاه آبادان برگزار خواهد شد که در آن طیور شهرستان در مقابله با بیماری طیور واکسینه خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان ابراز داشت: یک نشست صمیمی با سران عشایر شهرستان نیز برگزار خواهد شد و در کنار آن نیز همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج از دیگر برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج در آبادان خواهد بود.

عساکره در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها از فردا از سر گرفته خواهد شد و در اولین برنامه، پیاده‌روی به سوی قدمگاه خضر نبی خواهد بود و جمعی از مردم نیز در مرقد سید عباس و قدمگاه اما رضا (ع) نیز از دیگر نقاطی خواهد بود که مردم به پیاده‌روی به سمت آن اماکن مطهر اهتمام خواهند پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها