خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم خبر داد

اعزام 100 نیروی جمعیت هلال‌احمر استان قم برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: این جمعیت امسال حدود 100 نیروی امدادی از جمله پزشک عمومی، پرستار، امدادگر، پزشک متخصص و تکنیسین دارو را برای مراسم زیارت اربعین به عراق اعزام کرده است.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۳۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد گلفشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تعداد زیاد موکب‌های استان در زیارت اربعین اظهار کرد: استان قم نزدیک به 30 موکب در زیارت اربعین دارد که این موکب‌ها خدمات مختلفی را از جمله در حوزه درمانی ارائه می‌دهند، موکب‌های استان قم امکانات درمانی از جمله پزشک، پرستار، دستگاه‌های پزشکی و دارو را از هلال‌احمر می‌گیرند.

وی ادامه داد: هلال‌احمر استان قم در موکب‌های استان همچون موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیروی امدادی دارد، این موکب در عمود 1070 و در نزدیکی شهر کربلا واقع است و زائرین بسیاری به بخش درمانی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(ع) مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: این جمعیت امسال حدود 100 نیروی امدادی از جمله پزشک عمومی، پرستار، امدادگر، پزشک متخصص و تکنسین دارو را برای مراسم زیارت اربعین به عراق اعزام کرده، تعداد نیروهای امدادی اعزام‌شده امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

گلفشان با اشاره به خدمات نیروهای امدادی استان قم به زائرین اربعین اظهار کرد: بخشی از نیروهای امدادی اعزام‌شده استان در اختیار مرکز پزشکی حج قرار گرفتند، بخشی دیگر با سازمان امداد و نجات هلال احمر همکاری می‌کنند و بخش اعظم این نیروها در بخش‌های درمانی موکب‌های استان قم در عراق حضور دارند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر استان قم برای ایام اربعین به عراق آمبولانس اعزام کرده است، البته از آمبولانس‌های سازمان امداد و نجات در عراق هم استفاده خواهیم کرد، همچنین از سوی هلال‌احمر استان، تعدادی از تجهیزات پزشکی به عراق ارسال‌ شده است، مردم و مدیران استان از خدمات هلال‌احمر به زائرین اربعین رضایت دارند و سال گذشته نیروهای این جمعیت از یک مورد مرگ حتمی در مسیر پیاده‌روی جلوگیری کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: نیروهای این جمعیت لغو مرخصی شدند و در ایام اربعین در شهر قم و محورهای استان حضور خواهند داشت تا به مردم در این ایام خدمات امداد و نجات ارائه بدهند، همچنین تعدادی از نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان در ایام اربعین در مرز مهران حضور دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به روند رو به رشد زائرین حاضر در پیاده‌روی اربعین و پیشرو بودن استان قم در زمینهٔ ایجاد موکب‌ها، باید مدیران کشور و استان امکانات بیشتری را برای جمعیت هلال‌احمر استان تأمین کنند.
ارسال نظرات