خبرهای داغ:
امام جمعه ایوانکی:

اجاره‌بهای موقوفات معقول و به‌روز باشد/ به‌روزرسانی اجاره‌‌ها زمان‌بر است

امام جمعه ایوانکی گفت: اجاره‌بهای موقوفات باید معقول و به‌روز باشد؛ گرچه به‌روزرسانی اجاره‌ها در این بخش زمان‌بر است.
کد خبر: ۸۷۷۵۷۳۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر در مورد وضع موقوفات در ایوانکی، نخست به بیان اهمیت وقف پرداخت و اظهار داشت: اهمیت توجه به سنت حسنه وقف در قرآن کریم بارها آمده است.

امام جمعه ایوانکی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) اولین واقف در اسلام بودند و حضرت خدیجه (س) از نخستین واقفان در تاریخ اسلام به شمار می‌رود که تمام دارایی و اموال خود را در راه اسلام هزینه کرد.

کشمیر با تأکید بر اینکه خوشبختانه یکی از پیامدهای مثبت استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور تبلور ارزش‌های دینی بوده است که در این راستا وقف هم در این فهرست قرار دارد، اظهار داشت: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفته است که در بحث اجارات موقوفات و در جریان به‌روزرسانی اجاره‌های دریافتی از محل موقوفات عقب هستیم.

وی با بیان اینکه مدت اجاره موقوفات باید محدود و اجاره‌بهای موقوفات معقول باشد، اضافه کرد: اجاره‌بهای موقوفات که از مستأجران دریافت می‌شود، باید به نرخ روز باشد.

امام جمعه ایوانکی با تأکید بر اینکه به‌روزرسانی نرخ اجاره‌بهای موقوفات زمان‌بر است، تصریح کرد: یک‌روزه نمی‌توان اجاره‌بهای خوبی از مستأجران موقوفات دریافت کرد و باید این فرهنگ را ابتدا نهادینه کرد.

کشمیر با اشاره به اینکه امیدواریم شرایط در دریافت اجاره‌بهای موقوفات برای به‌روزرسانی بهبود پیدا کند، اضافه کرد: مردم هم باید در این راستا همکاری و تعامل داشته باشند.

امام جمعه ایوانکی با بیان اینکه اهمیت وقف بین مردم ایوانکی جا نیفتاده است، تصریح کرد: آن‌طور که باید و شاید این مهم جا نیفتاده است و نیاز به کار بیشتر از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها