خبرهای داغ:
با حضور معاون رئیس جمهور

همایش «ایران و حقوق بین‌الملل، صلح و امنیت منطقه‌ای» در قم آغاز به کار کرد

همایش ملی «ایران و حقوق بین‌الملل، صلح و امنیت منطقه‌ای» پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور در دانشگاه مفید قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۹۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم افتتاحیه همایش ملی «ایران و حقوق بین‌الملل، صلح و امنیت منطقه‌ای» پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم با اشاره به برخی از فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: همایش ملی ایران و حقوق بین‌الملل صلح و امنیت منطقه‌ای باید اقدامی در راستای افزایش صلح و امنیت منطقه‌ای بوده و سبب تقویت انگیزه علاقمندان، محققان،‌ اساتید و پژوهشگران در حوزه حقوق بین‌الملل شود.

همچنین مصطفی فضایلی دبیر همایش «ایران و حقوق بین‌الملل، صلح و امنیت منطقه‌ای» طی سخنانی با تاکید بر اینکه مجموعه مقالات این همایش در کتاب مشخصی تدوین می‌شود، گفت: دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه قم، معاونت حقوقی رئیس جمهوری، جمعیت هلال‌احمر، جامعةالمصطفی، مرکز مطالعات تطبیقی اسلام، کمیسیون حقوق بین‌الملل، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه مفید، مجمع جهانی صلح اسلامی و پایگاه استنادی جهان اسلام در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

در پایان این مراسم الهام امین‌زاده مشاور رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی از حضور ایران در دیوان‌های بین‌المللی یاد کرد و گفت: در مورد سکوی‌های نفتی و حمله موشکی به هواپیمای حامل مسافر باید به حقوق بین‌الملل مراجعه می‌کردیم تا بتوانیم مطالبات خود را از سازمان‌های بین‌الملل دنبال کنیم؛ کشورهای اروپایی می‌گویند ایران باید به جای نشان دادن مشت خود، در سازمان‌های بین‌المللی حضور یافته و رای آنها را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است، طی دو روز برگزاری همایش مذکور مقالات منتخب پژوهشگران ارائه و توسط شخصیت‌های برجسته علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات