خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود

در جنگ نرم نیاز به اقدامات فرهنگی،رفع شبهات و افزایش سواد رسانه ای هستیم

رجبی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه معراج شاهرود گفت: جنگ نرم نیازمند اسلحه نیست، بلکه اقدامات فرهنگی و آشنایی نسل جوان با این تهدیدات نرم و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات و افزایش سواد رسانه ای نسل نوجوان و جوان در این راستا کارساز است.
کد خبر: ۸۷۷۵۲۱۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین رجبی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه معراج شاهرود در سخنانی با اشاره به جنگ نرم دشمنان در ابعاد مختلف اظهار کرد: سرمایه گذاری امروز دشمنان در جنگ نرم بر روی نسل نوجوان و جوان و شما دانش آموزان است چرا که امید و آینده ساز انقلاب اسلامی هستید.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی با توجه به شرایط مختلف و امتحان انواع توطئه های خود به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهند انقلاب اسلامی را تحت فشار قرار دهند و در توطئه های خود موفق شوند باید افکار و اعتقادات جامعه را به دست گیرند و به این سمت حرکت کرده اند.

رجبی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان با ابزار فرهنگی و رسانه ای خود تلاش می کند بر افکار و عقاید جامعه به خصوص شما دانش آموزان تاثیر بگذارند و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد.

دادستان شهرستان شاهرود با بیان اینکه فضای مجازی امروز بیشترین وقت را از جامعه ما هدر می دهد گفت: شما می بینید امروز در کنار تحصیل علم و دانش بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هستید و بیشتر این حضور نیز استفاده مفید نیست.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن در حوزه نرم و فضای مجازی برای انحراف در اعتقادات جامعه ماست گفت: دشمنان با هدف تفریح و سرگرمی مردم با شرکت های بزرگ و ابرقدرت تبلیغاتی و فیلم سازی تفاهم و هزینه نمی کنند بلکه هدف آنها از این کار جذب جامعه ما به سمت خود و ایجاد انحراف در اعتقادات و افکار آنهاست.

رجبی ادامه داد: ماهواره ابزاری تخریب کننده برای ارزش های انسانی از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با مسلح شدن به علم روز و تقویت ارزشهای اسلامی و مذهبی در خانواده ها، نقشه های شوم غربیان، نقش برآب می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با اشاره به ابزار مقابله با تهدیدات نرم دشمن افزود: تغییر سبک زندگی، ترویج روحیه بسیجی، مسوولیت پذیری، افزایش آستانه تحمل و فراگیری مهارت های زندگی، باعث می شود در برابر این تهدیدات بایستیم و جرایم کاهش یابد.

رجبی اضافه کرد: جنگ نرم نیازمند اسلحه نیست، بلکه اقدامات فرهنگی و آشنایی نسل جوان با این تهدیدات نرم و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات و افزایش سواد رسانه ای نسل نوجوان و جوان در این راستا کارساز است.

وی با تاکید به دانش آموزان برای کسب علم و دانش و شناخت دشمن و نقشه های آن گفت: رهبری فرزانه انقلاب به شناخت دشمن و اهداف شوم آن تاکید دارد و این شناخت با مطالعه و تحقیق و رفع شبهات و بالابردن سواد رسانه ای و اعتقادی و دینی حاصل می شود.

دادستان شاهرود با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های ناب اسلامی گفت: باید در سیره و زندگی شهدا مطالعه کنید و بدانید فرهنگ ایثار و شهادت یکی از راههای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها