مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

باید هنرمندانه به عرصه دفاع مقدس وارد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح نمایشگاه «قاب های ماندگار» گفت: هنرمندان به خصوص آن هایی که جنگ تحمیلی را درک کرده اند، باید هنرمندانه به این عرصه وارد شده و با ایده پردازی بتوانند صحنه های ماندگار دوران دفاع مقدس را به مردم نشان دهند.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۷۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

محمد محمدپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تاکید کرد: اگر مفاهیم ارزشی همچون فرهنگ ایثار و شهادت از راه درست و در قالب هنر به مردم گفته شود، به طور حتم مورد اقبال مردم خواهد بود چراکه کارهای هنری در ذات انسان ها بوده و انسان ها با هنر الفت فطری دارند.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس جزو ویژگی های جامعه اسلامی است و اگر این فرهنگ از جامعه ایرانی گرفته شود، جامعه به کالبد بی روحی تبدیل می شود.

محمدپور با بیان اینکه سیدمسعود شجاعی طباطبایی دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را درون قاب عکس روایت کرده، آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را بسیار ارزشی عنوان و اظهار امیدواری کرد: شجاعی طباطبایی بیش از این نیز کارهای هنری خلق کرده و با این وسیله مردم را با مفاهیم دوران دفاع مقدس آشنا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: شجاعی طباطبایی هنرمندانه توانسته لحظات عرفانی و حماسی رزمندگان اسلام را در قاب تصویر نمایش دهد که این حس به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه القا می شود.

وی با توجه به نمایش برخی از آثار کاریکاتور شجاعی طباطبایی در این نمایشگاه و با اشاره به سختی های بخش کاریکاتور، اظهار کرد: شجاعی با توجه به شناختی که از دوران دفاع مقدس و مفاهیم ارزشی آن دوران داشته، توانسته به این عرصه نیز ورود کرده و با زبان کاریکاتور حقایق دشمنی دشمنان اسلام و انقلاب را به تصویر بکشد.

 

نمایشگاه «قاب های ماندگار»، گزیده عکس های دفاع مقدس سیدمسعود شجاعی طباطبایی، به همت سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی ساعتی پیش با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افتتاح شد.

  این نمایشگاه تا بیستم آبان ماه در محل خانه فرهنگ تبریز آماده بازدید علاقه مندان به هنر عکاسی و کاریکاتور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار