خبرهای داغ:
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران:

پیاده‌روی اربعین جلوه جهانی حماسه حسینی است

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: پیاده‌روی اربعین از بزرگترین جلوه‌های جهانی حماسه حسینی است.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۶۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فریبا علاسوند پیش از ظهر امروز در نهمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در بخش‌های علمی، فرهنگی، فناوری و پژوهشی که در استان قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام حزن آل‌الله به مناسبت اربعین امام حسین(ع) اظهار کرد: آنچه که دین الهی به سوی آن رهنمون شده است صلح و درستی است.

وی ادامه داد: اشرافیت حق بر جهان سبب افزایش نیروی حقیقت بر سیطره جهان هستی شده است و این انسان است که باید هوشیارانه راه خود را بشناسد.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: با مرور وقایع کربلا در می‌یابید که در مکتب سید‌الشهدا هیچ ظلم و جوری وجود ندارد و راه اسلام سراسر جوانمردی،‌ انسانیت و آزادگی است.

علاسوند با بیان اینکه امام حسین(ع)‌ تا آخرین لحظات عمر نورانی خود در روز عاشورا همواره برای هدایت نیروهای سپاه باطل و رهایی آن‌ها از آتش ظلم و گمراهی تلاش می‌کرد، اضافه کرد: حتی طلب آب کردن توسط امام حسین(ع) برای رفع تشنگی نبود چون او می‌دانست دشمن به او قطره‌ای آب نمی‌دهد، امام حسین(ع) طلب آب می‌کرد تا در حقیقت دل اعضای جبهه باطل به سوی هدایت تحریک کرده و موجب شود آنان در راه حق قدم بردارند.

وی عنوان کرد: محرک‌هایی که از جانب حق برای هدایت به سوی هر فرد فرستاده می‌شود متفاوت است و انسان باید تلاش کند حقیقت پذیری را در خود پرورش دهد تا امواج هدایت به راحتی در درونش نفوذ کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تلاش‌های تبلیغی حضرت زینب(س) اضافه کرد: سر تا سر جریان کربلا در حقیقت برای سلطه حق بر زندگی بشری بود و تلاش‌های تبلیغی حضرت زینب(س) نشان‌دهنده این است که بعد اصلی واقعه عاشورا بعد تربیتی است.

علاسوند افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی از بزرگترین جلوه‌های جهانی حماسه حسینی است.

وی بیان کرد: بر اساس سخنان حضرت زینب(س) با زنان کوفی، هر کسی که جریان حق را یاری نکند خود به خود در گناه جریان باطل شریک است.
ارسال نظرات