خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی

دیدار شورای بسیج دانش آموزی واحدهای پوینده و پیشگام فرزانگان شاهرود با خانواده شهید شریعتی

فرماندهی و شورای حوزه بسیج دانش آموزی کوثر و واحدهای پوینده و پیشگام فرزانگان با خانواده شهید عباس شریعتی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۷۷۱۸۹۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی فرماندهی و شورای بسیج دانش آموزی حوزه کوثر و واحدهای پوینده و پیشگام فرزانگان با خانواده شهید دانش آموز عباس شریعتی دیدار کردند.

در این دیدار مادر شهید به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه توسط دختران تاکید کرد و گفت: شهدا رفتند تا این کشور و انقلاب و ارزش های آن باقی بماند و یکی از این ارزش ها حجاب است و شهدا خون خود را به چادر مشکی های ما امانت داده اند و باید مراقب باشیم خلاف توصیه شهدا عمل نکنیم.

وی با بیان اینکه شهید بسیار به خانواده احترام می گذاشت و درسش را خوب می خواند افزود: شهید بچه درس خوانی بود و به ما در کارهای خانه و بیرون کمک می کرد و به دیگران نیز کمک می کرد و عاشق امام راحل بود و همیشه توصیه می کرد در خط امام و ولایت باشیم و از خون شهدا فراموش نکنیم.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی کوثر نیز در سخنانی با تاکید بر حرکت در مسیر شهدا بیان کرد: ما همه مدیون خون شهدا هستیم چرا که اگر این عزیزان جانفشانی نمی کردند ما امروز در این آسایش و راحتی قرار نداشتیم.

فرشته حسنی افزود: سرکشی از خانواده شهدا وظیفه ماست و تاکید ولایت امر مسلمین نیز بر این امر است که خانواده شهدا را فراموش نکنیم چرا که ما هر چه داریم از ایثار و فداکاری شما پدران و مادران شهداست و باید قدردان این نعمت بزرگ و شکرگذار باشیم.

وی با اشاره به برنامه های بسیج دانش آموزی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل نوجوان جامعه گفت: برگزاری یادواره شهدا در مدارس و دیدار با خانواده شهدا و برگزاری حلقه های صالحین و توجه به موضوع شهید و سیره و روش آنها در حلقه ها از جمله برنامه های بسیج دانش آموزی برای تبیین و تشریح فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های جدید است.

در این دیدار وصیت نامه شهید قرائت شد و هدیه ای به رسم یادبود به خانواده شهید اهدا گردید.

خاطر نشان می شود شهید دانش آموز عباس شریعتی متولد سال 1342 است که در 26 آبان ماه سال 1362  در حالی که در مرحله پایان تحصیلات متوسطه خود شربت شهادت را نوشید و در کنار همرزمان شهیدش در گلزار شهدا شاهرود آرام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها