خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

فساد 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف‌سازی شود/ برکناری وزیر آموزش و پرورش نوعی بی‌تدبیری بود

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: اصل برکناری وزیر آموزش و پرورش نوعی بی‌تدبیری بود، اکنون تدبیر این است که خود رئیس جمهور یا فردی از سوی دولت درباره مسأله فساد هشت هزار میلیارد تومانی توضیح دهد.
کد خبر: ۸۷۷۰۸۲۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به متن استعفای وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از متن استعفای وزیر آموزش و پرورش این طور استنباط می‌شود که وزیر آموزش و پرورش استعفا نداده بلکه رئیس جمهور، وی را عزل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود من برای جلسه استیضاح حاضر هستم و از طرفی هر تصمیم دیگری که دولت بگیرد، آن را اطاعت می‌کنم، بنابراین جلسه استیضاح می‌توانست برگزار شود و به اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی که در صندوق ذخیره فرهنگیان روی داده است، به عنوان یکی از محورها رسیدگی می‌شد.

دبیر پژوهش گروه مدیریت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه دولت شعار شفافیت داده بود، گفت: بر همین اساس دولت باید اجازه می‌داد، جلسه استیضاح برگزار شود و درباره این مسئله که یکی از محورهای استیضاح بود، وزیر توضیحات لازم را ارائه می‌داد، چه بسا توضیحات وی قانع‌کننده بود و مسئله حل می‌شد یا در هر صورت مسئله شفاف‌سازی می‌شد و در زمینه تقصیر و قصور اطلاع‌رسانی صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه 8 هزار میلیارد تومان مبلغ کمی نیست، گفت: بسیاری از دوستان روحانی درباره فساد 3 هزار میلیارد تومانی که محاکمه نیز شد، سر و صدا و تبلیغات زیادی راه انداختند، ‌بهتر بود رئیس جمهور اجازه می‌داد، استیضاح برگزار شود، پس از استیضاح فرصت در اختیارش بود و می‌توانست تصمیم لازم را بگیرد.

نادری خاطرنشان کرد: این کاری که انجام شده، به ذهن می‌آورد که بوی سیاسی کاری می‌دهد و به اذهان و افکار عمومی این مسئله را می‌آورد که شاید مسائلی بوده که نمی‌خواسته در جلسه مجلس مطرح شود.

وی ادامه داد: اگر غیر از این است، رئیس جمهور یک نفر دیگر را از سوی دولت که در جریان کامل این امر است و اطلاعات لازم را در اختیار دارد، معرفی کند تا برای مردم و افکار عمومی توضیح دهد و این مسئله را روشن کند، این به نفع روحانی، دولت وی و نظام است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: اگر واقعا پاسخ قانع کننده‌ای برای افکار عمومی دارند، شفاف مطرح کنند، اینگونه احتمال اینکه در دور دوم مردم به وی رأی دهند، افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر رئیس جمهور بخواهد با تدبیر عمل کند به نظر من هنوز دیر نشده است،‌ گفت: ‌اگرچه اصل این برکناری خودش نوعی بی‌تدبیری بود، اکنون تدبیر این است که خود رئیس جمهور یا فردی از سوی دولت درباره مسئله اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی توضیح دهد تا افکار عمومی روشن شود.

نادری با اشاره به سابقه دریافت نکردن رأی اعتماد مجلس از سوی وزیران پیشنهادی گفت: آیا رئیس جمهور مردانی دیگری در اختیار ندارد که بتوانند این وزارتخانه‌ها را اداره کنند که بر مجموعه افراد خاصی اصرار دارد، قحط الرجال نیست و افراد فراوانی در حد وزیر پیشنهادی هستند.

وی با بیان اینکه سیاسی کاری زمانی معنا پیدا می‌کند که افراد به جای منافع ملی، منافع شخصی و حزبی را دنبال کنند، گفت: با توجه به اینکه اجازه داده نشد، جلسه استیضاح برگزار شود و تا امروز در مورد اختلاس توضیح خاصی نداریم، این شائبه را به وجود می‌آورد که قرارهایی با کسانی وجود دارد و دارای سهم‌هایی هستند.

دبیر پژوهش گروه مدیریت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: بر همین اساس نیز تصمیم‌گیری می‌شود و اینکه چه کسی شایسته‌ترین فرد برای احراز این پست است، مغفول می‌ماند، بنابراین این اقدام سیاسی‌گونه بوده تا بخواهد بر اساس منافع ملی باشد.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس دو کار باید انجام دهند، اول اینکه از رئیس جمهور و دولت مصرانه درخواست کنند که درباره مسئله 8 هزار میلیارد تومان شفاف‌سازی کند و اگر این درخواست را رد کردند و نیامدند، دست مجلس باز است.

نادری عنوان کرد: نمایندگان از روش‌های مختلف می‌توانند تحقیق و تفحص درباره صندوق فرهنگیان را به تصویب برسانند و این مسئله را بررسی کنند و اطلاع‌رسانی انجام دهند تا همین طور سربسته باقی نماند.
ارسال نظرات