خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی:

کاش دولت به وزرای اقتصادی هم توجه می‌کرد/ فتنه‌گران در صورت ابراز پشیمانی هم صلاحیت وزارت ندارند

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه مجلس نسبت به افراد معرفی شده توسط دولت برای وزارت آگاهی دارد و با تحلیل و بررسی مناسب دست به انتخاب خواهد زد، گفت: ای کاش دولت در این موقعیت به وزرای اقتصادی توجه می‌کرد.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۵۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در تعیین صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسؤولیت خطیری دارند، اظهار کرد: مجلس باید بررسی کند که آیا افراد معرفی شده وزرایی هستند که بتوانند در بعد مسؤولیتی خودشان در این فرصت باقیمانده تا پایان دولت تحول ایجاد کنند.

وی ادامه داد: باید بررسی شود که در آموزش و پرورش به دنبال چه هستیم، سند عالی آموزش و پرورش باید زود‌تر به سرانجام برسد و اینکه برای رشد علمی ما که متوقف شده است چه راهکاری باید اتخاذ کرد تا این مشکل در مراحل پایه‌ای دانش‌آموزی حل شود؛ در وزارت ارشاد آیا شخصی که معرفی شده دغدغه ارشاد دینی دارد یا نه و در بحث ورزش و جوانان نیز به همین ترتیب باید بررسی شود.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه تصور می‌کنم مجلس آگاهی نسبت به این افراد دارد و انشاءالله با تحلیل و بررسی مناسب دست به انتخاب خواهد زد، ادامه داد: ای کاش دولت در این موقعیت به وزرای اقتصادی نیز توجه می‌کرد.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه برخی از این وزرا در ابتدای دولت نیز معرفی شدند و نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند، خاطرنشان کرد: معرفی مجدد آنها توسط دولت شاید به دلیل عوض شدن مجلس باشد و یا اینکه افراد پیشنهادی برنامه‌هایشان را تغییر داده‌اند و شاید هم دولت احساس می‌کند فضای سیاسی کشور تغییر کرده و می‌تواند این افراد را مجدد مطرح کند.

وی ادامه داد: موضوع دوم این است که افراد قبلاً برای کار‌های دیگری مطرح شده بودند و شاید دولت تصور دارد که در این مرحله کار جدیدشان جوابگو باشد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه سابقه کاری و تخصص از ملزومات معرفی افراد برای وزارتخانه‌ها است، تصریح کرد: کسی می‌تواند سکان هدایت آموزش و پرورش را عهده‌دار شود که عضو این خانواده بوده و تخصص و تجربه کافی داشته باشد؛ شاید دانش آشتیانی در برخی مسائل تخصص دارد ولی از خانواده آموزش و پرورش نیست و یا در بحث وزارت ارشاد اگر چه صالحی معاون جنتی بود اما آیا می‌تواند در نقش وزیر به خوبی بخش‌های مختلف را هماهنگ کند؟

حاجی صادقی با بیان اینکه دولت می‌خواهد در ماه‌های پایانی کارش تکلیف وزارتخانه‌ها حل شود، ادامه داد: باید توجه کرد که فرصتی برای آموزش و آزمایش نیست و شخصی که معرفی می‌شود باید توانایی بالایی داشته باشد تا بتواند از روز اول وارد میدان کار شود و این موضوع به ویژه درباره وزارت آموزش و پرورش دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید تاکید کنیم که فتنه خط قرمز ماست و اگر احدی از این افراد در آن حضور داشته و یا جزء موافقین بودند نباید به آن‌ها میدان داد. اگر دخالت و حضور آنان در فتنه محرز شد به هیچ عنوان شایستگی حضور در وزارت را ندارند؛ ممکن است بعداً پشیمان شده و برائت کرده‌اند ولی چنین شخصی نباید پست وزارت بگیرد، چرا که بصیرت نداشته و در فتنه حضور داشته و یا گرفتار دنیا بوده و کسی که اینچنین باشد صلاحیت وزارت ندارد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه انشاءالله موضع مجلس نسبت به فتنه تغییر نکرده و نمایندگان در برابر فتنه‌گران محکم ایستاده‌اند، اضافه کرد: اگر برای مجلس محرز شود کسی در فتنه حضور و نقش داشته، چون این بحث مطالبه نظام، رهبری و مردم است مطمئناً از کنار آن رد نخواهد شد.

وی افزود: مجلس در راس امور بودن خودش را با کار کارشناسانه و در نظر گرفتن مصلحت نظام و نه با حب و یا بغض نسبت به دولت انجام دهد و بر اساس آنچه صلاح و مصلحت کشور و این مردم انقلاب است، تصمیم بگیرد.  

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه همه باید مواظب باشیم از مرکز تقوا خارج نشده و به خاطر دیگران گرفتار جهنم نشویم، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم هدف دولت از این تغییرات انسجام خودش باشد و ان‌شاءالله این تغییرات شائبه سیاسی و انتخاباتی نداشته باشد.
ارسال نظرات