خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز:

خسارت قرارداد کرسنت بیشتر از بودجه کشور در سال 95 است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ازکلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضاییه، شورای عالی امنیت ملی و سازمان بازرسی تقاضا می‌کنیم تا نسبت به سرانجام قرارداد کرسنت در دادگاه لاهه شفاف سازی کنند .
کد خبر: ۸۷۶۹۱۸۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

به گزارش بسیج، سعید جمشیدی با بیان اینکه درابتدا از پیشنهاد حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای استفاده از دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تقدیر و تشکر می‌کنم، اظهار داشت: بیکاری امروز مهمترین دغدغه مردم خوزستان است که سرآغاز بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی نیز شده است. آمار سرقت، طلاق و اعتیاد در استان ارتباط مستقیمی با آمار بیکاری دارد و به نظر می رسد تا زمانی که برای کاهش بیکاری فکر اساسی نشود نمی توان جلوی بسیاری از معضلات جامعه امروز خوزستان را گرفت.

وی افزود: به راستی استان خوزستان باید دومین استان دارای درصد بالای بیکاری باشد؟ با وجود منابع عظيم نفت و گاز، مراکز علمی متعدد، تاسيسات فولادي و ذوب آهن، سدها، دریاچه ها و تالاب های زیاد، عبور یک سوم ابهای سطحی کشور از خوزستان و خاک حاصل خیز و وسیع ، دسترسي به آبهاي آزاد و بين المللي آیا این استان باید این همه بیکار و محروم داشته باشد؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمراه اهواز گفت: جا دارد از مواضع نماینده خبرگان رهبری استان حضرت آیت الله حیدری حمایت خود را اعلام داریم که از همین تریبون در خصوص خطرات جبران ناپذیرانتقال آب خوزستان مطالب مهمی را ایراد فرمودند. در حال حاضر به دلیل کمبود آب کشت زمین در استان محدود شده است آیا ابی برای اجرای این پروژه می‌ماند؟

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: در صورت شکوفایی ظرفیت های داخلی استان با ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره تولید میتوان استان خوزستان را به جایگاه واقعی آن رساند و این محقق نمیشود مگر با حضور مدیران مومن و متعهد و انقلابی . از مدیران کشوری و استانی تقاضا دارم به دور از هرگونه سیاسی کاری و جناحی نگری از ظرفیت همه نخبگان در راستای پیشرفت استان به گونه ای که نتایج آن برای مردم ملموس باشد اقدام کنند .

جمشیدی بیان کرد: امروز عده ای پیشرفت کشور را به وابستگی خارجی، همگام شدن با برخی نظام ها و پروتکل های بین المللی که به هیچ عنوان مورد تایید شاخص های انقلاب اسلامی نیست گره زده اند. قراردادهایی مانندIPC ، FATF، ارائه مدل برجام موشکی ،منطقه ای، حقوق بشری و حتی بانکی ، و موارد بسیار خطرناک و اثر گذار در برنامه ششم توسعه، که خروجی آن جز به فنا رفتن استقلال کشور نخواهد بود . مردم ما در طول چند دهه گذشته نتیجه اعتماد به بیگانگان را که جز از دست رفتن منافع ملی و در مقابل بد عهدی طرف غربی و امریکا بوده را تا ابد فراموش نخواهند کرد .

وی اظهار داشت: جا دارد از این تریبون ازکلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، دولت ، قوه قضاییه ، شورای عالی امنیت ملی ، سازمان بازرسی تقاضا کنیم تا نسبت به سرانجام قرارداد کرسنت در دادگاه لاهه شفاف سازی کنند .

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: درباره قرارداد کرسنت دو اشکال اساسی و بسیار تکان دهنده می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، نخست ثابت ماندن قیمت برای دوران 25 ساله قرارداد است و دوم بهای بسیار نازل فروش گاز به شرکت کرسنت است.

وی افزود: جلسات داوری قرارداد کرسنت در اردیبهشت و خرداد 1392 در لاهه برگزار شد. طرف ایرانی در مقابل شکایت طرف اماراتی اظهار‌داشت در زمان انعقاد قرارداد، فرمول قیمت به صلاح کشور جمهوری اسلامی ایران نبوده و تبانی و اعمال نفوذ صورت گرفته است.

جمشیدی گفت: روند پرونده به نفع ایران پیش می رود تا اینکه با معرفی زنگنه و در دست گرفتن وزارت نفت توسط تیم قبلی، شرکت کرسنت این بهانه را به دست آورد که ادعای فساد و تبانی در عقد قرارداد، دروغ است چون مجریان وقت قرارداد، اکنون مدیران نفتی هستند و در کشور خود محکوم نشده‌اند.

بر این اساس اگر دعوی طرف مقابل پیروز شود، ایران نه تنها باید به قیمت فاجعه باری گاز بفروشد بلکه باید میلیاردها دلار بابت غرامت عدم اجرای توافقنامه هم بپردازد. رقمی که تا ۳۰ میلیارد دلار برآورد شده است. یعنی رقمی بیشتر از بودجه سال 95 کشور، فقط غرامتی است که باید به شرکت کرسنت پرداخت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها