خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

دشمنان به دنبال گرفتن اعتقادات و ایستادگی ملت ایران هستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فلسفه پیروزی ایران اسلامی اعتقاد به مسائل دینی است، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که روحیه شهادت‌طلبی و ایستادگی در مقابل دشمنان و توان ما را بگیرند.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۳۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی چمران شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای مسجد امیرالمؤمنین(ع) منطقه صدف همدان در جمع مسئولین استانی و مردم شهید پرور همدان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: یاد و نام سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و شهدای ما با هم عجین شده است.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) به دنبال این بودتا انحرافاتی که در امت جدش به‌وجود آمده بود را به راستی و درستی سوق دهد و فرمودند«من برای اصلاح امت جدم قیام کردم نه برای اصلاح دین جدم».

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیات اینکه دین اسلام و قرآن مجید از هر تحریفی مصون و مبری است، گفت: امت اسلامی ممکن است منحرف شوند و امروز نیز در برخی این انحراف را دارند و در آن زمان نیز این انحراف پیش آمد.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) نشان داد که یزید و یزیدیان ربطی به اسلام ندارند بلکه دشمن اسلام هستند و آنهایی را که همراه امام حسین(ع) به کربلا آمدند را می‌توان مسلمان ناب دانست.

چمران در ادامه افزود: آنهایی که به جنگ امام حسین(ع) آمدند کسانی بودند که هم عقبی و هم دنیای خود را از دست دادند و این عاقبت کسانی است که از دین اسلام روی برگرداندند.

وی عنوان کرد: اگر امام حسین(ع) و دشت کربلا و یاران او و بعد اسارت زینب کبری(س) و فرزندان امام حسین(ع) و آن نطق‌ها و سخنرانی‌هایشان در کوفه و شام نبود، امروز از اسلام چیزی باقی نمانده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) سبب زنده ماندن دین اسلام شد، یادآور شد: انقلاب ما در سال 1357 با نام و یاد امام حسین(ع) شروع شد و به پیروزی رسید و بعد از آن نیز جنگ تحمیلی رخ داد.

وی ادامه داد: با اینکه صدام دست پرورده آمریکا بود و سلاح‌ها از آمریکا و فرانسه می‌آمد با نام امام حسین(ع) به پیروزی رسیدیم و حتی ذره‌ای از خاک ایران اسلامی را از دست ندادیم.

چمران گفت: فقط ما نبودیم که راه امام حسین(ع) را دنبال کردیم بلکه شیعیان لبنان نیز همین راه را دنبال کردند و مرزهای لبنان را درنوردیدند و راه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دنبال کردند و به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در خصوص بحث نفوذ و تهاجم فرهنگی تأکید داشته‌اند چراکه دشمنان به دنبال این هستند که روحیه شهادت‌طلبی و ایستادگی در مقابل دشمنان و توان ما را بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: فلسفه پیروزی ایران اسلامی اعتقاد به مسائل دینی است و این را نیز می‌خواهند از ما بگیرند.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نبود، ابراز داشت: دشمنان به دنبال نفوذ هستند چراکه در مذاکرات ما به آنچه که گفتیم پایبند بودیم و آنها با کمال بی‌شرمی به تعهدات خود عمل نکردند تا نفوذ خود را ادامه دهند.

*بیداری اسلامی به زودی فراگیر می‌شود

چمران تصریح کرد: آن کسی پیروز است که راه امام حسین(ع) و دفاع مقدس را دنبال می‌کند، راهی که اکنون رزمندگان ما در دورترین مناطق کشور دنبال می‌کنند و با دشمنان اسلام می‌جنگند و با یاری خداوند این را نیز به پیروزی خواهیم رساند.

وی تأکید کرد: دشمنان با مکتب و اعتقادات ما دشمنی دارند و به همین دلیل سلاح و زور و جمعیت و اتحاد آنها از ما بیشتر است و متأسفانه ما مسلمانان متحد نیستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از سوی دیگر کشورهای بی‌غیرت از قبیل عربستان صعودی و آمریکا به مردم سوریه و یمن ناجوانمردانه حمله می‌کنند و کشورشان را به بیراهه کشاندند و ثروت ملی آنها را بر باد می‌دهند.

چمران خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلوی موج بیداری اسلامی را گرفته‌اند اما در کشورهایی مانند تونس و سودان جا باز کرده و قطع یقین جای خود را باز خواهد کرد و به زودی فراگیر خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت تکنولوژی‌های نوین، گفت: امروز ما در تکنولوژی به جایی رسیده‌ایم که موشک‌های توانمند می‌سازیم و این قدرت درونی را باید در تمام زمینه‌ها داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که پاتوق‌هایی ایجاد کنیم تا فرماندهان دور هم جمع شوند و خاطرات دوران جنگ را برای جوانان بازگویند.

وی عنوان کرد: شهید «چمران» که یک دانشمند بزرگ در رشته الکترومکانیک بود نمی‌توانست ببیند که ما کمبود داریم و آرام بنشیند.

چمران با بیان اینکه امید است جوانان ما مسیر شهدا به ویژه شهید «چمران» را ادامه دهند، خاطرنشان کرد: اگر چشم ما به آن سوی آب‌ها باشد شکست می خوریم و دروغ ها و ناجوانمردی‌های غرب را دیده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات