خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد:

دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی جوانان و کشور ما را تهدید می‌کند

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با بیان اینکه دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی جوانان و کشور ما را تهدید می‌کند، گفت: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند به عنوان یکی از تهدیدات در عرصه‌های مختلف مطرح است.
کد خبر: ۸۷۳۶۲۵۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، سرهنگ حسن مرادی در نشست روشنگری - بصیرتی کارکنان سپاه ناحیه اسدآباد در خصوص آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی به وفور از سال 1388 در کشور ایران اسلامی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: در فتنه سال 88 استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک راهبرد و راهکار در بحث تجمعاتو خط دهی و اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد ابراز داشت: براساس آمار، بیشترین استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سال 88 قبل، حین و بعد از انتخابات مورد توجه رسانه‌های بیگانه به ویژه استکبار جهانی و ضد انقلاب داخلی و خارجی قرار گرفت به طوری که یک کارشناس سیاسی در سال 88 گفته بود «یک بستر خوبی که بعد از فتنه 88 در مورد ایران استفاده کردیم همان شبکه‌های اجتماعی بوده است».

وی ادامه داد: امروز بر اساس آمارها قریب 35 میلیون نفر از شبکه‌های اجتماعی در کشور ایران استفاده می‌کنند حتی به نوعی در بین کشورهای جهان رتبه‌های بالایی دارد.

مرادی با بیان اینکه بیشترین تهدید شبکه‌های اجتماعی در بین جوانان است و دشمنان از این بستر استفاده می‌کنند، گفت: باید رد استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های دقت شود چراکه سازنده تمام آنها صهیونیسم است.

وی تصریح کرد: از فیس‌بوک به عنوان سومین کشور پرجمعیت جهان یاد می‌شود و حدود یک میلیارد نفر به آن دسترسی دارند.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با بیان اینکه تا مدت‌ها قبل بحث ماهواره مطرح بود اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی در بین خانواده‌ها از رونق افتاده است، گفت: بعد از ماهواره نیز بحث اینترنت مطرح شد اما امروز استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار رواج یافته است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند به عنوان یکی از تهدیدات در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و... مطرح است.

مرادی با بیان اینکه دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی جوانان و کشور ما را تهدید می‌کنند، گفت: شبکه‌های اجتماعی در وهله اول تهدیدی برای نظام جمهوری اسلامی و در وهله دوم تهدیدی برای خانواده‌ها است.

وی با اشاره به شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در ایران از قبیل تلگرام، انیستاگرام، لاین، وات ساپ، تانگو، وایبر، وی چت، و... افزود: نحوه استفاده از این شبکه‌ها، نسبتاً مفید 10 درصد، غیراخلاقی 19 درصد، ضد دین و ضد انقلاب 12 درصد، سرگرمی 24 درصد و خواننده و بازیگران و فیلم 40 درصد است.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد عنوان کرد: یک کارشناس آمریکایی به نام کانافونو می‌گوید «اگر آمریکا می‌خواهد سیطره جهانی داشته باشد باید یک سرمایه‌گذاری عظیمی برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشد».

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی آنچنان که فایده دارد دو برابر آن مضر است، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توان به دسترسی آسان، ارزان بودن، آزادی اطلاعات و ارتباطات، جهانی بودن و فرامرزی، دستیابی به اطلاعات و جذابیت و متنوع بودن آن اشاره کرد.

مرادی اضافه کرد: آزادی بی قید و بند، شکل‌گیری جریانات تمسخر علیه اسلام و شیعه و بزرگان دین، گسترش اسلام‌ستیزی، اعتیاد، اتلاف وقت، افسردگی و عدم ارتباط صمیمی بین خانواده‌ها از - تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آسیب‌های اجتماعی، خلوت‌نشینی، انتشار عکس‌های خانوادگی، اغفال و مال باختگی، سیاه‌نمایی اوضاع کشور، القای اختلاف بین سران کشور و مردم، بالا بردن نارضایتی بین مردم، پایین آوردن آستانه تحمل مردم، بروز اعتراضات عمومی، رواج بازار شبکه‌های اجتماعی و... نیز از دیگر تهدیدات شبکه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات