خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع):

بسیجی در مسجد مانند ماهی در دریاست/ فاصله گرفتن جوانان از مسجد یک آسیب است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: باید ائمه جماعات و فرماندهان بسیج به گونه ای رفتار کنند که جوانان در کوچه و خیابان کمتر تکیه بزنند زیرا فاصله گرفتن از مسجد یک آسیب است که منجر به بروز انحرافات می شود.
کد خبر: ۸۷۶۸۲۹۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی صبح امروز در همایش فعالین مساجد شهرستان بیرجند اظهارداشت: امام خمینی(ره) در آخرین پیام های خود به بسیج و مساجد فرمودند " بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلام است". مکان میقات پابرهنگان مسجد است و معراج اندیشه پاک اسلام نیز کارکرد مسجد است.

وی اضافه کرد: در سخنی دیگر از امام راحل داریم که فرمودند " بسیج لشکر مخلص خداست" اما محل این اخلاص در نزدیکی محراب و قبله مسجد است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خاطرنشان کرد: اگر بسیجی را از مسجد بگیرند مانند این است که ماهی را از دریا گرفته اند .

وی یادآور شد: در زمان انقلاب که چنان تحولی ایجاد و سکان کشور از حکومت طاغوتی و فساد تبدیل به جمهوری اسلامی شد همه برنامه ریزی ها در مسجد بود. مسجد محل خدمات رسانی به مردم، جمع آوری آرای مردم و مکان مشورت و تصمیم گیری بود و به مسجد عزت و حرمت بسیار قائل بودند.

قاسمی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب که در مساجد پایگاه های مقاومت بسیج شکل گرفت محل ثبت نام و اعزام به جبهه بود و جوانان انقلابی در مسجد دفاع را به دفاع مقدس تبدیل کردند.

وی عنوان کرد: ملت غیور ما از مساجد بود که دشمن را بیرون راندند و امروز اثرات دفاع مقدس را در قلب اروپا، جنوب آمریکا و افریقا ملاحظه می کنید.

قاسمی متذکر شد: امروز بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد مسجد و پایگاه های مقاومت بسیج باید به گونه ای باشد که اینگونه بسیجیانی تربیت کنیم که علی گونه زندگی و وجودشان را وقف اسلام کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: هرچه تشکل های مردمی در مساجد بیشتر شود هم افزایی و انسجام بیشتر می شود.

وی ادامه داد: مساجد ظرفیت های زیادی دارند و برنامه هایی چون اردوهای جهادی و هیئت های مذهبی و جشن های نیکوکاری از مسجد شروع می شوند.

قاسمی تاکید کرد: باید ائمه جماعات به گونه ای رفتار کنند که جوانان در کوچه و خیابان کمتر تکیه بزنند زیرا فاصله گرفتن از مسجد یک آسیب است که منجر به بروز انحرافات می شود.

وی اظهار داشت: باید ظرفیت هایی در مساجد و پایگاه های بسیج ایجاد کنیم که همه جوانان با هر سلیقه جذب آن الگوها شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها