خبرهای داغ:
فرماندار زیرکوه:

دولت، رقیب اصلی تولید کننده داخلی/ اعتقاد به کالای ایرانی در جامعه جا نیفتاده است

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه دولت، رقیب اصلی تولید کننده داخلی است، گفت: اگر واقعا می خواهیم بخش خصوصی فعال باشد باید تصدی گری دولت در این عرصه کم شود.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۹۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الله خانزاده در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی شهرستان زیرکوه با اشاره به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل اظهار داشت: علیرغم بسیاری از مسائل امنیتی و فرهنگی که در سطح جامعه وجود دارد در چند سال اخیر مقام معظم رهبری همواره سالها را با اقتصاد نامیده اند.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب اقتصاد را سرلوحه تمام فعالیت ها در شروع سال عنوان کرده اند که این به لحاظ ضرورت موضوع اقتصاد در شرایط کنونی است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

فرماندار زیرکوه خاطرنشان کرد: بعد از 38 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی دشمنان و بدخواهان این ملت تمام طرفندها و حیله ها از جنگ تحمیلی تا تحریم اقتصادی و ده ها مساله دیگر را برعلیه نظام و ملت به کار گرفتند اما به نتیجه ای نرسیدند.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر چشم امید دشمنان به موضوع اقتصاد و اشتغال است و اینکه بتوانند از طریق فشارهای اقتصادی و تحریم ها بتوانند تاثیر گذاری روی مردم و مسؤولان داشته باشند و در نهایت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به پذیرش خواسته های پلید و نامشروع خود وادار کنند.

خانزاده تصریح کرد: اقتصاد مقتاومتی اقتصادی است پویا و خودکفا که می تواند مولد باشد و می تواند به مشکلات و نیازهای جامعه پاسخگو باشد.

فرماندار زیرکوه اذعان داشت: با سیاست هایی که دولت به کار گرفت چیزی حدود 95 درصد گندم مورد نیاز کشور در داخل تولید شده است و حدود 12 میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده است و می توانیم امیدوار باشیم که ادامه این شرایط باعث خودکفایی ما در گندم و کاهش وابستگی به کشورهای بیگانه می شود.

قوانین دست و پاگیر بر سر راه تولید کنندگان

وی با اشاره به قوانین دست و پاگیر بر سر راه تولید کنندگان، گفت: در ادارات دولتی شیوه نامه ها و آیین نامه های متعددی داریم که مانعی است برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و به عنوان یک ترمز بر سر راه کار آفرین عمل می کند بنابراین باید به سمت اصلاح این شیوه نامه ها و مقررات حرکت کنیم.

خانزاده بیان داشت: هیچ کشوری نتوانسته اقتصاد خود را سر و سامان دهد مگر اینکه مبادلات جهانی داشته باشد و بتواندبا کشورهای دیگر داد و ستد داشته باشد و کشور ما هم از این قائده مستثنی نیست و باید برای کالاهایی که مازاد بر مصرف داخلی است،بازار مناسبی در سطح جهان پیدا کنیم زیرا اگر صادرات نداشته باشیم تاثیر گذاری بر رونق اقتصاد نخواهد داشت.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه به جای حمایت از فرایند تولید باید ازکالای نهایی حمایت شود، اذعان داشت: همه دستگاهها در طول فرایند تولید از تولید کننده حمایت می کنند اما هنگامی که محصول تولید شد هیچ حمایت و تضمینی جهت فروش این محصول وجو د ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هنگام عرضه محصول تولید کننده،همیشه واسطه ها و دلالان وارد میدان می شوند و محصول تولید کننده را به قیمت ارزان می خرند و سود اصلی به جیب واسطه ها و دلالان می رود که این موضوع یکی دیگر از مشکلات بر سر راه تولید کنندگان است.

خانزاده با بیان اینکه بزرگترین رقیب تولید کننده داخلی خود دولت است، گفت: اگر واقعا می خواهیم بخش خصوصی فعال باشد و جوانان وارد عرصه شوند و در یک شرایط سالم رقابت کنند باید تصدی گری دولت در این عرصه کم شود و دولت از این عرصه رقابت با تولید کنندگان خارج شود.

فرماندار زیرکوه بیان داشت: بسیاری از سوبسیدها و رانت ها که وجود دارد و بسیاری از مفسده هایی که در اقتصاد ایجاد می شود ناشی از همین رانت زا بودن اقتصاد است و اینکه خود دولت به عنوان یک تاجر و فروشنده و تولید کننده با بخش خصوصی رقابت دارد و در این عرصه قطعا برنده مردم نیستند.

وی ادامه داد: در شهرستان زیرکوه واحدهای تولیدی و صنعتی در حد صفر است و واحدهای تعاونی شهرستان که در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت می کند نیز اگر حمایت های دولتی وجود نداشته باشد، قادر به ارائه خدمات نیستند.

اعتقاد به کالای ایرانی هنوز در جامعه جا نیفتاده است

خانزاده اذعان داشت: یکی از مسائلی که نیاز به تاکید دارد بحث حمایت از تولید داخلی است زیرا متاسفانه فرهنگ ترجیح کالای ایرانی به کالای خارجی هنوز در جامعه جا نیفتاده است.

فرماندار زیرکوه تاکید کرد: اگر در آینده می خواهیم با اقتصاد دنیا تعامل داشته باشیم نمی توانیم مانع ورود کالای خارجی به کشور باشیم بنابراین در این راه همه باید دست به دست هم دهیم و تولید کننده داخلی باید سعی کند بهترین کالاها را برای مردم تولید کند.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی کمر اقتصاد را خم کرده است، خاطرنشان کرد: در این راه باید همه همت کنند و مردم سعی کنند کالای قاچاق نخرند و دولت هم اهتمام ویژه ای در راه مبارزه با قاچاق کالا داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها