مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت مطرح کرد

تکذیب استفاده نانوایی‌ها از آرد ذرت سبوس‌دار به جای آرد گندم

مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت استفاده از آرد ذرت سبوس‌دار به عنوان آرد گندم را شایعه دانست و گفت: تاکنون مستندی درباره استفاده از آرد ذرت سبوس‌دار شده به عنوان آرد گندم در نانوایی‌ها نداشتیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۰۸
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، زهرا عبداللهي، مدیرکل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت در پاسخ به شبهاتی که درباره استفاده آرد ذرت سبوس‌دار به جای گندم کامل در نانوایی‌ها به وجود آمده است، گفت: تاکنون مستندی در این‌باره که آرد ذرت سبوس‌دار شده به عنوان آرد گندم در نانوایی‌ها استفاده می‌شود نداشتیم.

مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه استاندارد آرد و نان توسط شورای عالی سلامت در حال بازنگری است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که به شدت به دنبال آن هستیم و درخواست‌های مکرری از وزارت صنعت ،معدن و تجارت داشتیم این است که استاندارد میزان سبوس‌گیری از آرد مورد بازنگری قرار گیرد.

عبداللهي افزود: در حال حاضر میزان سبوس‌گیری از آرد حتی به رقم ۲۱ درصد نیز رسیده که این بسیار بالا است؛ با توجه به وضعیت سلامت مردم باید میزان سبوس‌گیری کاهش یابد.

وی گفت: میزان سبوس گیری در نان سنگگ ۷ درصد و در سایر نان‌ها ۱۲ الی ۱۵ درصد بود اما بنا به دلایلی که برای وزارت بهداشت مشخص نیست میزان سبوس‌گیری به ۱۸ تا ۲۱ درصد رسید که در حال حاضر کارگروه فنی تشکیل شده و در حال اصلاح این مسئله هستیم.

 

ارسال نظرات