خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری:

فضای مجازی مانع تربیت باکری ها، همت ها و چمران ها می شود/ فضای مجازی اعضای خانواده را ازیکدیگر دور می کند

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استفاده بی رویه از فضای مجازی برای اعضای خانواده سَم است، گفت: فضای مجازی مانع تربیت باکری ها، همت ها و چمران ها می شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۲۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه تهدیدات تلفن همراه بیشتر از فرصت آن شده است، اظهار داشت: تلفن همراه هم مانند دیگر صنایع و تجهیزات مانند اتومبیل، هواپیما، عینک، علم و... می باشد.

وی ادامه داد: بعضی مواقع  از هواپیما برای جابجایی مسافر استفاده می شود که بسیار خوب و مناسب می باشد اما در بعضی مواقع از این وسیله برای بمباران کشورهای مظلوم و مردم بیچاره استفاده می شود که بسیار مضرر است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه موبایل هم مانند دیگر تجهیزات هم جنبه خوب دارد و هم جنبه بد، ابراز داشت: امروز متاسفانه تلفن همراه از استفاده خوب خود خارج شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی خانواده ها به دیدار اقوام خود می روند کودکان هر دو خانواده تلفن همراه پدر و مادر و یا تبلت خود را در دست می گیرند و در گوشه ای از خانه شروع به بازی کردن با آن می کنند به گونه ای که شاید صورت و خانه اقوام خود را هم نبینند، به قدری حواسشان به این گوشی و تبلت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با اشاره به اینکه این نوع رفتار برای روح مضر و سلامت انسان را  تهدید می کند، گفت: اگر پدر و مادر با فرزند خود صمیمی باشند و رفتار آنها برای کودک شک و تردید ایجاد نکند تا از احترام و اعتماد و واقعیت کنار نباشد می توانند فرزندان خود را نصیحت و از فضای مجازی دور کنند.

وی در ادامه افزود: در سال تحصیلی قبل 80 درصد دانش آموزان با نمره 12 به پایین قبول شده اند و مابقی با نمره بالای 12 که از علت های این موضوع می توان به تلفن همراه و فضای مجازی اشاره کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دانش آموزان تقریبا در روز 4الی 5 ساعت زمان مفید خود را به تلفن همراه، تبلت و فضای مجازی اختصاص می دهند که باعث اتلاف بیهود وقت آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه شیخ انصاری می فرمایند پنج شنبه و جمعه ها که درس حوزه تعطیل می شود ما بی سواد می شویم، تاکیدکرد: 4 الی 5 ساعت از گل وقت فرزندان برای این وسیله تلف می شود که با این وجود نه چمران، نه باکری،نه همت و نه جهان آرا تربیت  می شوند که این وسیله برای خانواده ها و فرزندان سم می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با اشاره به بی تقصر نبودن برخی مسئولین در این مسئله، خاطر نشان شد: مسئولین ما هم بی تقصیر نیستند چون برای بعضی از مسئولین ارتباطی و مخابراتی منفعت و درآمد میلیاردی دارد پس این موضوع را آزاد می گذارند و برای آنها آسیب خانواده ها از نظر روحی و مادی اشکالی ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی اعضای خانواده و جامعه ما به سوی این ابتذال و تلف شدن وقت و آتش روح پیش می روند باید مسئولین جلوی این بستر ها را بگیرند.

 
ارسال نظرات