خبرهای داغ:
مدیرکل اطلاعات قم:

التزام به ارزش های دفاع مقدس صیانت از امنیت جامعه را به دنبال دارد

مدیرکل اطلاعات استان قم گفت: پای بندی و التزام به آثار و ارزش های عاشورایی دفاع مقدس، موجب صیانت از امنیت و قوام و دوام آن در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۳۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، موسوی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم که در محل اداره کل اطلاعات استان صورت گرفت، با عرض تسلیت ایام محرم الحرام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: عاشورا حقیقتی است که پیام آن با خطبه های عمیق و رسای عقیله بنی هاشم(ع) حضرت زینب کبری(س) انتقال داده شد و اگر این رسالت زینبی(س) نبود، آثار نهضت حسینی(ع) توسط بنی امیه محو می شد.

وی با اشاره به تاثیر بصیرت در برون رفت از مشکلات گفت: هر چقدر بصیرت عمیق تر و تاثیر آن در عمل، قویتر باشد، امکان حل مسائل و مشکلات جامعه فراهم تر خواهد بود.

مدیرکل اطلاعات استان قم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: تدابیر و اندیشه های ایشان، موضوعی است که باید با بصیرت کامل به آن اندیشید و عمل کرد و چه بسا جامعه در آینده بیشتر به عمق و کنه تدابیر معظم له پی ببرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه گفت: التزام کارکنان مجموعه های امنیتی همچون اداره کل اطلاعات و نیز آحاد مردم به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، تضمین کننده امنیت پایدار در جامعه و موجب قوام و دوام و صیانت از آن است.

رئیس هیئت امنای حرم شهید گمنام اداره کل اطلاعات استان قم همچنین به تاثیرپذیری مجموعه از مزار شهید اشاره کرد و گفت: حضور مزار مطهر شهید گمنام و ادای احترام هر روزه کارکنان، باعث وزانت این مجموعه امنیتی مردم گرا و اخلاق محور و ارتباط بیشتر با شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

موسوی همچنین با یادآوری بازدید خود از موزه های عبرت و دفاع مقدس در تهران و همدان یادآور شد: موزه ها از بهترین راه های شناخت انقلاب و حماسه هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

در این دیدار که با حضور در یادمان تکمیل شده شهید گمنام و ادای احترام به مقام آن شهید عزیز همراه بود، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با معرفی ساختار بنیاد حفظ آثار، موضوعاتی از قبیل ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس و مشارکت اداره کل اطلاعات در مباحث موزه آرایی و همچنین ضرورت تبیین نقش دستگاه های دولتی استان بخصوص مجموعه اطلاعات در تدوین مدخل های دانشنامه دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد.
ارسال نظرات