خبرهای داغ:

اجرای پروژه های عمرانی در 15 نقطه از شهر سمنان

سازمان عمران شهرداری سمنان پروژه های عمرانی را در 15 نقطه این شهر در دست اجرا دارد.
کد خبر: ۸۷۶۳۹۴۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، سرپرست سازمان عمران شهرداری سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه ها شامل احداث یا بازسازی کلی بوستان های سطح مناطق ، بهسازی معابر و پیاده رو ها و چندین پروژه دیگر است که با بسیج ماشین آلات سنگین به طور همزمان در حال انجام است

امینیان افزود: احداث بوستان بزرگ لادن در شهرک گلستان یکی از این پروژه هاست که درمحوطه خاکی واقع در مجتمع بزرگ‌ مسکونی لادن در حال احداث است.

وی اظهار داشت: باوجود پی گیریهای فراوان اهالی و ساکنین این محل اجرایی شدن این پروژه به دلایل مختلف سالها متوقف شده بود ولی این بار پس از طراحی مناسب فضای خاکی موجود عملیات عمرانی آن توسط سازمان عمران آغاز شد.

به گفته وی این محوطه قبل از این محل پارک و تعمیر کامیون ها بوده که باعث نارضایتی ساکنین شده بود.

امینیان افزود: طرح بهسازی معابرو اجرای کفپوش در پیاده روی حاشیه غربی بلوار امین و حاشیه مجتمع مسکونی دهه فجر نیز طی هفته گذشته به اتمام رسیده و اجرای کفپوش در حاشیه شمالی بلوار نگارستان روبروی کلانتری توسط سازمان عمران در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر طبق دستور کار صادر شده توسط شهرداری سمنان در خصوص اجرای فرش به صورت طرح دار ، فرش این مسیر برای اولین بار به صورت حصیری انجام می شود.

سرپرست سازمان عمران بازسازی کلی به همراه اصلاح طرح داخلی بوستان بزرگ نسترن واقع در حاشیه شمال غربی میدان مطهری را یکی دیگر از پروژه های در دست اجرای این سازمان برشمرد و گفت: این عملیات با بهره گیری از کفپوش های رزینی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: این بوستان با وجود قرار گیری در حاشیه یکی از بزرگترین و مهم‌ ترین میدان های اصلی شهر و دارا بودن فضای سبز و درختانی مناسب به سبب فرسوده بودن و اشکالات طراحی مورد استقبال شهروندان واقع نشده بود اما اکنون بهره گیری از کفپوش هایی با رنگ های شاد و متنوع جلوه خاصی به این بوستان داده است.

امینیان بازسازی کلی پارک سوکان‌ را یکی دیگر از پروژه های مهم بیان و تصریح کرد: این بازسازی با مدیریت پروژه معاونت عمرانی توسط سازمان عمران و چند پیمانکار دیگر از ماه های گذشته شروع شده و ادامه دارد و شامل احداث پیاده‌رو و دسترسی های مناسب و اجرای سکوهایی برای استقرار مسافرین و زائرین محترم حرم امام رضا در حاشیه جنوبی میدان اصلی پارک سوکان است.

همچنین جدول گذاری و اجرای فرش در حاشیه خیابان ضلع غربی پارک سوکان حاشیه باغ پرندگان نیز انجام می شود.

سرپرست سازمان عمران شهرداری سمنان از اجرای مسیر دوچرخه سواری در ضلع غربی پارک سوکان خبر داد و افزود: مسیر دوچرخه سواری با عنایت به مکان یابی مناسب از بین درختان بزرگ‌ موجود و به صورت مارپیچ در آینده به فضای فوق العاده ای برای دوچرخه سواری و تفریح شهروندان تبدیل خواهد شد.

امینیان با اشاره به شروع احداث سرویس های بهداشتی و مخازن آب شرب در پارک‌ کوهستان اظهار داشت:در ادامه ایجاد بستر های مناسب برای گذراندن اوقاتی مفرح و پیاده روی در جاده سلامت و مسیر بام‌ و سایت آبشار در پارک کوهستان اجرای همزمان سرویس های بهداشتی در دو نقطه شامل ایستگاه سلامت و بام پارک‌کوهستان در حال انجام است.

وی پروژه احداث میدان شهید دریادار همتی را بزرگ ترین پروژه عمرانی فعلی در شهر سمنان دانست و افزود: در ادامه اجرای این پروژه سازمان عمران ضمن استقرار بیل مکانیکی و کامیون ها به منظور تسریع در تخریب مغازه های ضلع شمالی و آزادسازی مسیر های دسترسی پروژه همزمان عملیات جدول گذاری قوس اصلی و داخلی میدان در ضلع جنوبی را نیز آغاز کرده است.

به گفته وی مرمت آسفالت خیابان ها و لکه گیری محوطه های اطراف مساجد و تکایا و اجرای آسفالت نیز به صورت دستی در مسیر های عبور دسته جات عزاداری که از یک‌ ماه مانده به ماه محرم با فعال نگهداشتن دائمی کارخانه آسفالت شهرداری با کمک‌ مناطق و به کارگیری ۴ اکیپ همزمان انجام شد.

امینیان اجرای کفپوش و فرش پیاده روهای شهرک روزیه و شهرک خودساز در مسکن مهر و جمع آوری جوی های قدیمی و اجرای جدول یه صورت کانیو، در تعدادی از کوچه های جنوب شهر، آماده سازی و تسطیح محوطه مجموعه موتوری جدید شهرداری سمنان در حاشیه بلوار کویر و دیوار کشی به منظور اجرای کنار گذر در حاشیه جنوبی بلوار ۱۵ خرداد جنب پایانه مسافربری را از دیگر اقدامات این سازمان بیان کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها