خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف شاهرود خبر داد؛

استفاده از مداحان برجسته ولایی در برنامه‌های ماه محرم در شاهرود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود از برنامه‌ریزی جامعی برای استفاده از مداحان برجسته ولایی در برنامه‌های ماه محرم در شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۸۲۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: امسال با رعایت زمان مناسبت‌ها در ایام محرم، همه برنامه‌ها با تلاوت قرآن آغاز شد، با سخنرانی ادامه پیدا کرد و در پایان، به مراسم عزاداری و سینه‌زنی پرداخته شد.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ها، از مداحان برجسته ولایی که با سیره عملی حضرات معصومین (ع) آشنایی کامل داشته و از پرداختن به مسائل خرافی و ... خودداری می‌کنند، دعوت شده بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود افزود: ضمن تأکید بر مقتل‌خوانی و ذکر مصیبت از کتب و مقاتل معتبر، نسبت به انجام اقداماتی از قبیل ورود علم و کُتل و... در امامزادگان و بقاع متبرکه جلوگیری شده است.

مجیدی بیان کرد: امسال ضمن تکریم زائران و عزاداران عاشورایی در مراسم عزاداری، نسبت به پذیرایی آنان اقدامات شایسته‌ای به عمل آمد.

وی تصریح کرد: اقامه نماز ظهر و عصر در روزهای تاسوعا و عاشورا در صحن یا محوطه امامزادگان و بقاع متبرکه شاهرود به صورت باشکوهی انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود افزود: اقدامات لازم در خصوص آماده‌سازی و زمان‌بندی مناسب برای حضور و تردد دسته‌های عزاداری در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین تدابیر لازم برای تفکیک محوطه خواهران و برادران انجام گرفت.

مجیدی بیان کرد: خیمه‌های معرفت و دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در روزهای مشخص‌شده در بقاع متبرکه شاهرود فعالیت ویژه دارند.

وی تصریح کرد: انجام هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و سایر مراجع ذی‌ربط در خصوص ایجاد نظم و امنیت مراسم و ویژه‌برنامه‌ها نیز امسال به‌خوبی صورت گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها