خبرهای داغ:
نماینده مردم سراب در مجلس خبرگان رهبری:

سالمندان به محبت خانواده بیش از مراکز نگهداری نیاز دارند

خبرگزاری بسیج: نماینده مردم سراب در مجلس خبرگان رهبری در بازدید از مرکز خیریه نگهداری از معلولین وسالمندان سردهای سراب با بیان اینکه اندیشه های اسلامی با نگهداری افراد در خانه سالمندان متضاد است، گفت: خانواده های ایرانی باید توجه داشته باشند که سالمندان به محبت و عاطفه خانواده خود بیش از مراکز نگهداری نیاز دارند .
کد خبر: ۸۷۶۱۴۹۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله میرزا هادی ملکوتی با اشاره به آیات صریح قرآنی و روایات ائمه معصومین(ع)، افزود: هدف از ایجاد مراکز نگهداری برای مراقبت از سالمندان بی سرپرست است و بهانه های مختلف از جمله مشغله کاری نباید موجب دوری سالمند از خانواده اش شود.
وی ادامه داد: فرزندان و افراد خانواده باید با توجه به سفارش قرآن‌کریم و پیشوایان دینی، سالمند را تکریم کرده و آنان را در کنار خود، در خانه و خانواده نگهداری کنند چراکه سالمندان خود برکت برای خانه و خانواده هستند.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تکریم از سالمندان، خاطرنشان کرد: سالمندان سرمایه‌های ارزشمندی برای جامعه هستند و می‌توانند کوله‌بار تجربه‌ای که در طول سال‌های زندگی و کار خود به دست آورده‌اند را در اختیار جوانان قرار دهند.
آیت الله ملکوتی با بیان اینکه سالمندان برای جامعه بشری یک نعمت هستند، اظهار داشت: اعتقاد به دین و فرهنگ موجب شده تا فرزندان و دیگر بستگان از سالمندان محافظت و نگهداری کنند، ولی زمانی شرایطی پیش می‌آید که برای این امر خطیر مراکز خیریه وابسته به بهزیستی و حتی خصوصی باید وارد عمل شوند و به یاری سالمندان و خانواده‌های آنها بیایند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توانمندی های مرکز خیریه نگهداری از معلولین و سالمندان سراب، گفت: در این مراکز معلولین و سالمندان، علاوه بر حرفه آموزی در تولید صنایع دستی وتجهیزات الکترونیکی تلاش می کنند و جهت توسعه تولیدات خود نیاز به مشارکت و حمایت افراد خیر و اهل خیر دارند .
مرکز نگهداری از معلولین و سالمندان سردهای سراب در 20 کیلومتری شهر سراب در روستای سردها از توابع بخش مرکزی ساخته شده و در حال حاضر 90 سالمند و معلول سالمند در این مرکز شبانه روزی نگهداری می شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار