خبرهای داغ:
امام جمعه ایوانکی:

سوگواره بصیرت عاشورایی، سیره حسینی را در جامعه ترویج می‌کند

امام جمعه ایوانکی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی، سیره و راه زندگی حسینی را در جامعه ترویج می‌کند.
کد خبر: ۸۷۶۰۶۴۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: هجمه وهابیت به عزاداری‌های امام حسین (ع) بسیار زیاد است و در این بین، سوگواره بصیرت عاشورایی قادر است برنامه‌ای مفهومی و زیبا را به مرحله اجرا درآورد.

وی گفت: دشمنان اسلام فهمیده‌اند که عاشورا تقویت‌کننده بنیان جهان اسلام بوده و وهابیت قیام عاشورا، ریشه نگه‌دارنده اسلام را هدف گرفته است.

امام جمعه ایوانکی تصریح کرد: وهابیت ریشه در تفکر انگلیسی دارد و انگلستان پی وهابیت را ریخته است؛ آن‌ها دشمن اسلام هستند و هویتی در بدنه دین مبین اسلام ندارند و با کشتاری که به راه انداخته‌اند، عقاید و افکار خود را شفاف در پیش روی جهانیان نمایان کرده‌اند و از این‌رو، برنامه‌های غنی چون سوگواره بصیرت عاشورایی باید در کشور برگزار شود.

کشمیر با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری حرف آخر را در مورد ساختار مناسب مداحی‌ها و سخنرانی‌ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع) زده‌اند، افزود: باید تذکرات مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار داد تا سوژه به دست دشمن ندهیم.

امام جمعه ایوانکی با اشاره به اینکه اشعاری که خوانده می‌شود در عزاداری‌ها مناسب نیست، افزود: باید خودمان را در جایگاه قاضی قرار دهیم و ببینیم که این اشعار که در جریان مداحی‌ها می‌خوانیم، در شأن امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و در مجموع قیام عاشوراست یا خیر.

کشمیر با بیان اینکه متأسفانه مدل صدا زدن امام حسین (ع) و شهدای کربلا حتی به‌صورت شعر هم رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: باید مداحان این نکات ریز را توجه کنند تا سوژه دست دشمن ندهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها