خبرهای داغ:
مدیرکل انتقال خون قم:

فرهنگ نذر خون در عزای حسینی(ع) جای قمه زنی را بگیرد

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: باید فرهنگ اهدای نذر خون با شعار تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه در عزای امام حسین(ع) و یاران وفادارش، جای قمه زنی را بگیرد.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۸۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
فرهنگ نذر خون در عزای حسینی(ع) جای قمه زنی را بگیرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرتضی نوریان با اشاره به اجرای طرح نذر خون اظهار داشت: در این طرح علاقه مندان و عزادارن حسینی(ع) می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون قم در این طرح ثبت نام بگیرد تا از نیت خیرخواهانه این افراد برای خونگیری از تاسوعا تا اربعین حسینیبه جای قمه زنی و تیغ زنی استفاده شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته 60 نفر در طرح اهدای نذر خون در این استان شرکت کردند که امیدواریم امسال با گسترش و ترویج این طرح شاهد حضور بیشتر اقشار مختلف باشیم از این رو از افرادی که آمادگی اهدای خون دارند ثبت نام می شود و تا اربعین از آنها برای دریافت خون دعوت به عمل می آید.

نوریان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ها و انگیزه های مذهبی مردم به صورت مطلوب استفاده کرد گفت: باید برای گسترش فرهنگ اهدای خون آگاهانه و به منظور بهره گیری از ظرفیت انگیزه های مذهبی و اعتقادی مردم، که با نیت خیرخواهانه برای نجات جان بیماران در مناسبت های مذهبی جهت اهدای خون مراجعه می کنند، در عزای امام حسین(ع) نیز بهره برد.

وی افزود: این اداره کل برنامه ریزی مناسبی برای جلوگیری از ازدحام اهداکنندگان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اتلاف وقت داوطلبان انجام داده است تا مدت زمان انتظار اهداکنندگان به کمتر از 10 دقیقه کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به دو پایگاه اهدای خون گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و استفاده بهینه از امکانات برای افزایش مراجعان در ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین ویاران باوفایش پایگاه مرکزی( ویژه بانوان) واقع در بلوار 15 خرداد و پایگاه روح الله (ویژه آقایان) واقع در میدان روح الله جنب دبیرستان امام جعفر صادق(ع) در دو شیفت صبح وعصر پذیرای علاقه مندان است.

نوریان آماری از اهدای خون در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در روز تاسوعا سال گذشته 320 واحد خون و در روز عاشورا 465 واحد خون و در طرح نذر خون 60 واحد خون توسط عزاداران حسینی(ع) اهدا شد.

مدیرکل انتقال خون استان قم خاطر نشان کرد: از این تعداد اهداکنندگان 36 تن از بانوان بودند.
ارسال نظرات