خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج خراسان جنوبی:

شورای امر به معروف و نهی از منکر در 3 هزار رده بسیج/ نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی در جامعه هدف شوراها

مسئول دبیرخانه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج خراسان جنوبی گفت: در قریب به 3 هزار رده مقاومت بسیج، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۷۵۹۹۵۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

اسحاق عنایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: دبیر خانه امر به معروف و نهی از منکر از سال گذشته به دنبال تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر شروع به فعالیت کرد .

وی عنوان کرد: بالاخره دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بعد از بیش از 30 سال در کشور در آذر ماه سال94 به تصویب رسید و ابلاغ شد و به دنبال آن شورا و دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شد.

مسئول دبیرخانه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج استان افزود: طبق ماده 17 این قانون سازمان بسیج موظف است با تمام توان و امکانات نسبت به تذکر زبانی اقدام کند و ما برای اجرای این ماده به کار زیرساختی اقدام کردیم.

وی بیان کرد: در مرحله اول شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را در 12 ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ها و 117 حوزه مقاومت بسیج که شامل 61 حوزه برادر و خواهر، 3عشایری، 20 دانش آموزی، 10دانشجویی، 9کارمندی، 4کارگری، 8 اصناف و 2 طلاب است راه اندازی کردیم.

عنایتی اضافه کرد: در 2 هزار و 483 پایگاه مقاومت بسیج که 972 پایگاه مساجد و محلات، 122عشایری، 176کارمندی، 25 کارگری، 40 اصناف، یک هزار و 36 واحد دانش آموزی، 64 دانشجویی و 28 طلاب است؛ شورای امر به معروف و نهی از منکرداریم.

مسئول دبیرخانه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج خراسان جنوبی ادامه داد: 85 شورا در کانون های اقشار بسیج شامل 6 پیشکسوتان جهاد و شهادت، 13 جامعه پزشکی، 3 حقوقدانان، 13 فرهنگیان، 7 مداحان، 10 مهندسین، 9 هنرمندان، 8 وزشکاران، 14 اساتید و 2 رسانه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: همه این رده ها دارای دبیر است و دبیر امر به معروف و نهی از منکر هر رده عضو شورای آنها است.

عنایتی ابراز داشت: در مرحله دوم، دستورالعمل هایی تهیه کردیم که در قریب به 3 هزار رده مقاومت بسیج، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: شوراها در مساجد متشکل از هیئت امنا، فرمانده پایگاه و چند نفر از معتمدین محله است و در دستگاه ها، ادارات و دانشگاه ها نیز رئیس، مسئول فرهنگی و فرمانده پایگاه عضو شورا هستند.

مسئول دبیرخانه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج استان گفت: در مرحله سوم، شناسایی یک معروف اولویت دار که ترک شده و منکری که برجسته و عرف شده در بین گروه مخاطب خودشان اقدام هر شورا است که جلسات آنان حول این موضوع است و شوراها تصمیم گیری می کنند.

وی ادامه داد: چهارمین مرحله، تشکیل هسته های 3 تا 10 نفره برای تذکر لسانی است که در ابتدا در هر شورا 3 هسته تشکیل می شود و در فرآیندی 5 ساله کار به همه مردم سپرده و فرهنگ سازی می شود که تذکر لسانی در جامعه امری خوشایند شود.

عنایتی با بیان اینکه ماموریت های ما ایجابی است و بنا نداریم اقدام سلبی انجام دهیم افزود: پایگاه های مقاومت بسیج محلات هر 2 هفته یک جلسه و سایر اقشار بسیج هر ماه یک نوبت جلسه شورا تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: استمرار موضوع دجالواره جزء برنامه ها در پایگاه های بسیج است که در حال حاضر در یک هزار و 200 پایگاه مقاومت بسیح محلات و زنان عملیات فرهنگی مقابله با دجالواره در حال انجام است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج استان گفت: انتصاب ها را انجام دادیم و در حال حاضر آموزش 10 هزار نفر از دبیران و شوراها برای توانمندسازی مسئولین شوراها ، دبیران و متولیان انجام شده است.

وی با اشاره به سایر برنامه ها تا پایان سال اظهار داشت: همایشی با حضور مسئولین امر به معروف و نهی از منکر نواحی و استان برای ارائه دستاوردها در پاییز برگزار می شود.

عنایتی عنوان کرد: جشنواره تشویق رده های برتر در امر به معروف و نهی از منکر با تجلیل از یکصد رده مقاومت بسیج در استان که در شکل دهی شوراها و برنامه های میدانی موفق بودند در دهه فجر امسال خواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها