خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری استان قم مطرح کرد

رونق هنر گرافیک در استان قم

رئیس حوزه هنری استان قم گفت: هنرمندان گرافیک استان مشتریان زیادی دارند و توانستند که از طریق هنر خود درآمد خوبی را کسب کنند.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۱۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجدالدین معلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت هنرمندان گرافیک استان قم اظهار کرد: هنر گرافیکی که در استان تولید می‌شود، در کشورهای مختلف جهان از آن استفاده می‌شود، به‌عنوان‌ مثال در نقاط مختلف جهان از طراحی‌های استاد نجابتی استفاده شده است.

رئیس حوزه هنری استان قم ادامه داد: هنر به تولید وابسته است، باید روی هنر سرمایه‌گذاری کرد تا این هنر رشد کند، به هراندازه که در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، نتیجه خواهیم گرفت. هنر درآمدزا است وگرنه این تعداد از افراد در عرصه هنر حضور پیدا نمی‌کردند، اما این به آن معنی نیست که هر فردی در عرصه هنر به یک درآمد بالا می‌رسد.

وی افزود: تئاتر کودک در کشور مشتری دارد و مخاطب برای دیدن این‌گونه تئاتر حاضر است که هزینه کند، اما برخی از تئاترهای فرم گرا چنین مخاطبی ندارد. تئاترهای آئینی هم مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند، اما مخاطبان کمتر حاضر هستند که برای دیدن این گونه تئاترها هزینه کنند.

معلمی با اشاره به رونق هنر گرافیک در استان قم اظهار کرد: هنرمندان گرافیک استان مشتریان زیادی دارند و توانستند که از طریق هنر خود درآمد خوبی را کسب کنند، اما این مسئله در خصوص وضعیت همه هنرمندان استان قم صدق نمی‌کند.

رئیس حوزه هنری استان قم ادامه داد: برای گسترش رشته‌های هنری در استان قم از جمله هنرهای نمایشی برنامه داریم، این برنامه‌ها برحسب امکانات و بودجه حوزه هنری است، این نهاد کار نظارت در حوزه هنر را بر عهده ندارد و تنها به آموزش و تولید در حوزه هنر می‌پردازد.

وی در خصوص تولیدات حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: ما در این نهاد فیلم‌های کوتاه را تولید کردیم، همچنین برای معرفی آثار فاخر هنری به‌صورت مستمر برنامه‌هایی را در حوزه هنری برگزار می‌کنیم چرا که ما حوزه هنری را مرکز تولید آثار هنری حوزه انقلاب اسلامی می‌دانیم.

ارسال نظرات