خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

100 عنوان برنامه ویژه هفته امر به معروف در استان اجرا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: 100 عنوان برنامه توسط دستگاه های مختلف اجرایی استان سمنان در هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۶۵۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج در سمنان، محمدرضا سوقندی در نشست خبری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی ازمنکر که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وجوه مظلومیت امام حسین(ع) مظلومیت فرهنگی و معرفتی امام حسین(ع) است؛ مظلومیتش امروز از این جهت است که اهداف و آرمانهایش شناخته نشود.

وی تأکید کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) که همانا فریضه امر به معروف و نهی از منکر است؛ باید به نسل امروز انتقال داده شود ؛ چرا که قوام و اساس سایر فرایض وابسته به دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان داشت: بزرگترین منکر در زمان امام حسین(ع) حاکمیت بود چرا که منبر و جایگاه پیغمبر(ص) و فرمان الهی در غدیر خم و امامت و ولایت جای خود را به خلافت موروثی داده بود و حاکمیت دینی و اسلامی کنار زده شده بود و کسانی که به این جایگاه تکیه زده بودند که ضوابط اسلام را رعایت نمی کردند و تمدن، عدالت و اخلاق اسلامی کمرنگ شده بود.

سوقندی مهمترین رسالت خبرنگاران را رفع مظلومیت فرهنگی از عاشورا و واقعه کربلا دانست و گفت: رفع مظلومیت معرفتی از فلسفه قیام امام حسین(ع) باید برداشته شود و احیای امر به معروف و نهی از منکر باید امروز احیا شود.

وی در ادامه به اجرای 100 برنامه ویژه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: صدا و سیما 9 برنامه، آموزش و پرورش 9 برنامه، اداره کل اوقاف و امور خیریه 7 برنامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران 4 برنامه، سازمان تبلیغات اسلامی 5 برنامه، دانشگاه ها و مراکز عالی آموزشی6 برنامه، کانون پرورش فکری 5 برنامه، حوزه علمیه7 برنامه، سپاه استان سمنان 7 برنامه، صنعت و معدن 4 برنامه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه4 برنامه را در دستور اجرا در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عناوین روزشمار هفته امر به معروف و نهی از منکر را که از امروز آغاز و تا روز یکشنبه 18 مهرماه ادامه دارد را اینگونه اعلام کرد: همه مسئولیم در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقای معنوی دانش آموزان، در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقای معنوی دانشجویان، در سلامت محیط اداری، در سلامت نهاد خانواده و زنان، در تقویت باورهای دینی، در حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر، در سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی.

سوقندی خاطرنشان کرد: همایش یاوران معروف با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز چهارشنبه 14 مهرماه در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان رأس ساعت 9 صبح به همراه تجلیل از یادآوران، طلایه داران و یاوران معروف در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا با حضور بانوان در روز پنج شنبه 15 مهرماه گفت: همایش حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با رویکرد سازمان های بسیج، قضایی و نظامی در سپاه استان سمنان در روز شنبه 17 مهرماه برگزار می شود و در روز یکشنبه نیز همایش استانی اصناف و بازاریان در گرمسار با محوریت سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی برخگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در دستور کار قرار دادن همگانی تقویت فرهنگ اقتصادی را به عنوان یک معروف ضروری و لازم دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها