خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام اسكندری:

طلاب بسیجی ظرفیت ها و فرصتهای فضای مجازی را مدیریت کنند

حجت‌الاسلام اسكندری گفت: امروز اگر طلاب با ظرفیت فضای مجازی آشنا شوند و نحوه مدیریت آن را یاد بگیرند سبب می‌شوند جامعه سیر کمال و پیشرفت خود را طی کند و این خود یک هنر است؛ طلاب باید از ظرفیتها و فرصتهای فضای مجازی نهایت استفاده را ببرند.
کد خبر: ۸۷۵۵۸۱۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عباس اسكندری، مديركل تبليغات اسلامی استان قم در برنامه اختتامیه دوره آموزشی تخصصی مربیان طلاب بسیجی خواهر به منظور نقش آفرینی در شبکه تربیتی در مجتمع فرهنگی تربیتی بسیج ولایت برگزار شد، گفت: این قافله بشری از ابتدای خلقت حضرت آدم سیر سعودی داشته است.

وی افزود: از ابتدا انبیاء و اولیاء که بندگان خاص خداوند بودند با جبهه استکبار به مبارزه برخاستند، با آنان در افتادند و با مظاهر ابتذال و بی بندوباری مقابله کردند و شعارشان توحید و یکتاپرستی، پاکی و طهارت بود، به برکت این مجاهدتهای زن و مرد موحد در طول تاریخ سیر قافله بشری را رو به سعود سوق داده و این مهم همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسكندری با اشاره به اینکه در برابر هر ظالمی یک ابرمرد توحیدی قرار دارد، بیان داشت: در طول تاریخ زمانی نبوده که انسانهای توحیدی وجود نداشته باشند و ظالمان عرصه را خالی ببینند، هر کجا که انسانهای توحیدی وجود داشتند افرادی ظالم در مقابلشان قد علم کردند و این سنت جاریه سیر تکامل جامعه بشری را فراهم می‌کند، زیرا قانون الهی بر آن مبنا نیست که با جبر جامعه را اصلاح کند بلکه سنت خداوند بر اختیار و انتخاب انسانها استوار است.

مديركل تبليغات اسلامی استان قم ادامه داد: انسان به واسطه اختیاری که در انتخاب امور صحیح دارد به کمال می‌رسد زیرا اگر قرار بود جبر الهی حاکم باشد خداوند متعال از ابتدای خلقت انسان را نه موجودی مختار بلکه همانند فرشته خلق می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در ادوار مختلف جامعه بشری با تغییر و تحولاتی روبرو بوده است، ابراز کرد: تغییرات سبب سیر تکاملی جوامع انسانی می‌شود امروز پدیده‌هایی که در جامعه موجب نگرانی و دغدغه ما شده است نگرانی دارد اما این لازمه حرکت تکاملی انسان است و موجب می‌شود ما زیر ساختهای جامعه را در برابر این تغییرات محکم کرده و آن را مدیریت کنیم پس اگر این تغییرات ایجاد نشود نگران کننده خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه طلاب باید نسب به تغییراتی که در جامعه رخ می‌دهد جلوتر از مردم حرکت کنند، اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی در راستای این مهم برنامه ریزی شد که بیشتر از مردم بفهمید، تحلیل کنید، بدانید و اوضاع را درک کنید و این لازمه مدیریت جامعه در برابر تغییر و تحولات است.

حجت‌الاسلام اسكندری گفت: امروز اگر طلاب با ظرفیت فضای مجازی آشنا شوند و نحوه مدیریت آن را یاد بگیرند سبب می‌شوند جامعه سیر کمال و پیشرفت خود را طی کند و این خود یک هنر است طلاب باید از ظرفیتها و فرصتهای فضای مجازی نهایت استفاده را ببرند.

مديركل تبليغات اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های این دوره آموزشی، تصریح کرد: بحث فمنیسم در راستای نشان دادن جایگاه زن در اسلام و بررسی ظرفیت و توانایی بانوان بوده و دوره آموزش روایتگری به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای حال و آینده برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شما طلاب بسیجی به عنوان مربی آموزش دیده باید افرادی را تربیت و آنان را در مسیر توحیدی به جامعه تزریق کنید.
ارسال نظرات