خبرهای داغ:

توضیح رئیس انجمن سرود قم درباره مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس

رئیس انجمن سرود و آهنگ های انقلابی استان قم درباره اجرای «سرود» در مراسم ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تالار شهید آوینی توضیحاتی را ارایه داد.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۳۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
توضیح رئیس انجمن سرود قم درباره مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، درخصوص مطالبی که در فضای مجازی در مورد اجرای «سرود» در مراسم ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس و نیز عید مباهله مطرح شده است، سید محمد تقی آقایی رئیس انجمن سرود و آهنگ های انقلابی استان قم توضیحاتی را در این زمینه ارایه داد.

آقایی درباره اجرای «سرود» در این مراسم اعلام کرد: مراسم برگزار شده حاوی اجرای سرودهایی با عنوان «عید مباهله»، «انتظار»، «وجود مقدس امام زمان (عج)» و تکریم حماسه آفرینی های دفاع مقدس بوده است و اصولا این برنامه با مفهوم «کنسرت» کاملا متفاوت است. کنسرت، دارای شاخصه ها و ویژگی های خاصی است که به هیچ عنوان با برنامه مورد نظر تطابق نداشته است. 

وی در این توضیحات گفته است: به اطلاع می رسانم، به عنوان ریاست انجمن سرود و آهنگ های انقلابی استان، همان طور که چندی قبل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در مصاحبه ای بیان کرده بود تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر برگزاری کنسرت در استان از طرف هیچ کدام از گروه های موسیقی داخل و خارج از استان به این انجمن واصل نشده و طبیعتا کنسرتی نیز برگزار نشده است.

وی اظهار کرده است: انجمن سرود و آهنگ های انقلابی استان قم خود را موظف می داند در راستای اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، فعالیت های هنری را در استان قم تدبیر و ساماندهی نماید و در این مسیر بر اساس مُرّ فتاوا و نظرات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و نیز علمای اعلام و مراجع عظام تقلید، عمل نموده و خواهد نمود.

آقایی گفته است: متاسفانه بعضا توسط برخی رسانه ها و سایت های خبری، حرکاتی غیرمنصفانه و نیز سیاسی در این موارد صورت می گیرد که بنده به عنوان ریاست انجمن سرود و آهنگ های انقلابی استان قم موظف هستم به صورت شفاف و صریح حقایق را بیان کنم از جمله در برخی از سایت ها، از عکس های آرشیوی استفاده شده که به هیچ عنوان هیچ گونه انتسابی به برنامه مذکور و نیز هنرمندان قم نداشته است! و یا این که حدود دو هفته قبل در حاشیه شهر قم، بدون اخذ مجوزهای قانونی برنامه موسیقی برگزار شد که حتی درصدی از حساسیت کنونی با آن صورت نگرفت.

وی بیان کرده است: سه شنبه شب گذشته، به جهت بزرگداشت حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و نیز مهم تر از همه «عید مباهله» که مهم ترین سند حقانیت ولایت ائمه معصومین(ع) است، مراسمی توسط گروه مَهبُد به سرپرستی سهیل مطیعا و با حضور خانواده هنرمندان برگزار شد که شامل اجرای «همخوانی» گروه مَهبُد، به سبک و سیاق گروه های سرود بوده است.

وی افزوده است: آقای مطیعا که سرپرست گروه مذکور است، چند سال در مدارس قم به تربیت گروه های سرود دانش آموزی و اجرای سرودهای حماسی، انقلابی، مذهبی پرداخته است و دراین خصوص سابقه درخشانی دارد و اساسا مقوله تخصصی او «سرود» می باشد. 

آقایی گفته است: هنرمندان متعهد و انقلابی، که در فضای معنوی و حماسی استان قم رشد و نمو یافته اند خود را ملزم می دانند که همان گونه که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از ایمان و عقیده و دین و سرزمین خود با جانفشانی دفاع کردند، در حال حاضر ما نیز به حسب وظیفه، تمام توانایی و هنر خود را باید در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی به کار گیریم و با ارائه آثار فاخر هنری و موسیقیایی، در جهت مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی قیام کنیم، علی الخصوص که ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری در دیدار چندی قبل خود با هنرمندان بر امر «سرودهای انقلابی» تاکید ویژه فرمودند و در این راستا، از تمامی دلسوزان و علاقه مندان به جمهوری اسلامی، انتظار حمایت و همراهی و یاری داریم.

وی خاطرنشان کرده است: انجمن سرود و آهنگ های انقلابی، بر خود لازم می داند که از حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با ارائه آثار فاخر هنری تجلیل به عمل آورد، زیرا زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست و همین رزمندگان اسلام هستند که اکنون نیز در عراق، سوریه و یمن در برابر تفکر «داعشی» به جانفشانی و ایثارگری می پردازند و هنرمندان متعهد خود را ملزم به زنده نگه داشتن یاد آنان می داند.

وی گفته است: مراسم برگزار شده حاوی اجرای سرودهایی با عنوان «عید مباهله»، «انتظار»، «وجود مقدس امام زمان (عج)» و تکریم حماسه آفرینی های دفاع مقدس بوده است و اصولا این برنامه با مفهوم «کنسرت» کاملا متفاوت است. کنسرت، دارای شاخصه ها و ویژگی های خاصی است که به هیچ عنوان با برنامه مورد نظر تطابق نداشته است.
ارسال نظرات