خبرهای داغ:
با حضور جمعی از مسؤولان انجام شد

تجلیل از برترین‌های جشنواره قرآنی دانشگاه علمی کاربردی در قم

برترین‌های دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ظهر امروز طی مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان ملی در قم تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۴۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
تجلیل از برترین‌های جشنواره قرآنی دانشگاه علمی کاربردی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان ملی و استانی در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار و در حاشیه این مراسم از برترین‌های قرآنی این دانشگاه تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور بیش از چهار درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در این جشنواره اظهار کرد: شهریورماه امسال با تصویب هیأت امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نخستین مرکز قرآن و عترت این دانشگاه ایجاد شده است.

محمدحسین امید با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها از آغاز آشنایی با اسلام نسبت به اهل بیت(ع) معرفت مطلوبی داشته‌اند، اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون فرهنگ آموزه‌های قرآنی به شیوه مطلوبی در جامعه اسلامی ترویج یافته است.

همچنین استاد برجسته حوزه در سخنانی با تاکید بر اینکه فعالان قرآنی باید نیت‌های خود را خالص کنند، مطرح کرد: فعالیت در این عرصه نباید با نگاه‌های مادی از جمله گرفتن حقوق و مدارک همراه شود بلکه باید با نگاه خالصانه خود در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسملین محسن قرائتی افزایش مدرک‌گرایی را علت اصلی کم‌رنگ شدن تخصص‌های فنی و علمی در میان دانشجویان دانست و تصریح کرد: با گسترش مدرک‌گرایی جوانان بیکار جامعه بدون فراگیری تخصص‌های لازم به دنبال مشاغل راحت هستند به همین علت برای رسیدن به موفقیت باید توسعه علوم کاربردی را در دستور کار خود قرار دهیم.

تقدیر از 43 نفر برگزیده جشنواره، قرائت پیام آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی و خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.
ارسال نظرات