خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان سمنان:

اجرای بیش از 120 عنوان برنامه ویژه هفته ناجا در استان سمنان/ مشارکت مردمی در ایجاد امنیت پایدار اثرگذار است

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: بیش از 120 عنوان برنامه ویژه هفته ناجا در استان سمنان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۴۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان در نشست خبری با رسانه های استان که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد،اظهار داشت: "همه با هم برای امنیت و آرامش" شعار هفته ناجا در سال جاری بر اساس دو رویکرد درون سازمانی و برون سازمانی دنبال می شود.

وی با بیان پلیس مردم محور بر مبنای مطالبات مردم فعالیت می کند، گفت: مردم ما مردمی معتقد و ارزشی هستند و به دنبال خواسته های ارزشی هستند و با توجه با شعار سال با نام اقتصاد مقاومتی تقاضای مردم نیز مبارزه جدی با قاچاق از پلیس است و بر همین اساس پلیس بر مبنای این انتظار امنیت پایدار را برای مردم ایجاد می کند و با هیچ کس در این خصوص تعارف ندارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان داشت: مردم باید توصیله های پلیس را جدی بگیرند و همه با هم برای امنیت و آرامش گام برداریم چرا که قطعاً مشارکت مردمی در امنیت پایدار اثرگذار است و باید گفت ارتباط اعتماد ایجاد می کند و اعتماد ایجاد کننده امنیت پایدار است.

سردار قاسمی خاطرنشان کرد: رویکرد درون سازمانی پلیس نیز تجلیل از کارکنان و خانواده ها بازنشستگان و خانواده معظم شهدا در هفته ناجا است و به واسطه تقارون این هفته با ماه محرم بخشی از برنامه ها در دهه ولایت منظور شد از جمله راهپیمایی عمومی خانواده ها با عزیزان سپاه و بسیج به صورت تلفیقی که در غدیر انجام شد.

وی به روزشمار هفته ناجا اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز هفته ناجا از نهم مهرماه؛ روز جمعه به نام پلیس جامعه ایمانی، ارزشهای اسلامی و عزت حسینی نامگذاری شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان به ترتیب به عناوین روزشماره هفته ناجا از دهم تا 15 مهرماه بدین شرح اشاره کرد و گفت: «پلیس حرفه ای گرایی، دانش بنیانی، کارآمدی»؛ «پلیس قانون گرایی، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی»؛ «پلیس آموزش همگانی اعتماد مردمی، امنیت پایدار»؛ «پلیس پیشگیری اجتماعی، اقتدار و توانمندی، آرامش عمومی»؛ «پلیس مردم داری، رأفت و مهربانی، سرمایه اجتماعی» و «پلیس فضایل اخلاقی، ایثارگری و جهاد و شهادت» نام گذاری ایام هفته ناجا است.

سردار قاسمی با اشاره به اجرای بیش از 120 برنامه در هفته ناجا در استان سمنان، عنوان کرد: سخنرانی فرماندهان انتظامی در سطح استان در نماز جمعه، دیدار بی واسطه فرماندهان با نمازگزاران و حضور مسئولان در نماز مغرب و عشا در مسجد ولی عصر، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور استاندار، راه اندازی شهرک ترافیک در پارک سیمرغ، برپایی فینال مسابقات ورزشی دستگاه های دولتی، برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک، راه اندازی اتوبوس نظم و هماهنگی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مانور شهری موتورسواران قانون مند، افتتاح نمایشگاه فضای مجازی در مدارس، برگزاری همایش پلیس و اصناف، آیین گلباران مزار شهدا از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

وی از دیگر برنامه هایی که در سطح استان سمنان در هفته ناجا برگزار خواهد شد به ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی در کلیه مراکز و درمانگاه های سطح استان، اجرای رزمایش رزمی و نمایشی در سطح مدارس، برگزاری ورزش های رزمی و دفاع شخصی در سطح استان، برپایی نمایشگاه معرفی آسیب فضای مجازی در سطح مدارس، بازدید دانش آموزان از یگان های انتظامی، اهدای خون و توزیع بروشورهای آموزشی در مساجد، مدارس و مصلی نماز جمعه اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش عملکردی و آماری انتظامی استان سمنان در شش ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در شش ماهه نخست امسال در بحث سرقت 4 درصد کاهش، در کشف سرقت 17 درصد افزایش، در جرایم خشن33 درصد کاهش، تصادفات و تلفات انسانی 16 درصد کاهش فوتی و در بحث مواد مخدر 123 درصد افزایش کشف داشته ایم یعنی رقمی حدود سه تن و 735 کیلوگرم مواد کشف کرده ایم.

سردار قاسمی افزود: در بحث باندهای متلاشی شده 39 باند کشف و 1785 نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر شده اند و در حوزه پلیس فتا کشف 100 درصدی پرونده ای متشکله در این حوزه را داشته ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها