خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

در شبکه تربیتی و آموزشی بسیج به کمک اساتید نیاز داریم/ در تبیین ارزش های دفاع مقدس در دانشگاه ها غفلت شده است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه تبیین ارزش های دفاع مقدس را شما بیشتر درک کردید که امروز در دانشگاه ها یادی از آنها نمی شود گفت: ما ارزش هایی در این هشت سال جنگ کسب کردیم که جهان را متحول کرده است و مسلمانان در بحرین، یمن ، لبنان و سوریه از آنها استفاده می کنند که جوانان ما باید بدانند و به آنها عمل کنند.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۶۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی ظهر امروز در همایش "دفاع مقدس، آثار منطقه ای و فرامنطقه ای آن" در جمع اساتید بسیجی در دانشگاه پیام نور بیرجند اظهارداشت: جنگ تحمیلی تنها یک جنگ نظامی نبود بلکه یک جنگ فرهنگی بود.

وی عنوان کرد: در این جنگ همه نیروها سپاه، بسیج و ارتش با اخلاص و بصیرت به میدان رفتند .هیچ کس به اجبار اعزام نمی شد بلکه بر اساس تشخیص خود فرد و صلاحیت هایی که داشت اعزام می شد.

فرمانده سپاه استان بیان کرد: بصیرت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس این حماسه را خلق کرد و این از مهمترین ویژگی های دفاع مقدس بود. در دوران دفاع مقدس امکانات نظامی نداشتیم و با حداقل ها اما با نیروی اراده، توکل به خدا و شناخت راه حق بود که به پیش رفتیم .

وی با بیان اینکه نقش قشر تحصیل کرده و باسواد در دفاع مقدس بسیار ارزشمند بود یادآور شد: شورای برنامه ریزی دفاع مقدس، مدیریت جنگ در ارتش و سپاه ، اتاق برنامه ریزی و طرح ریزی در همه بخش ها را تحصیل کرده ها انجام می دادند و شهیدان زیادی از این قشر داریم مانند شهید بروجردی و شهید باقری .

قاسمی ادامه داد: بخش هایی که نیاز به کار علمی داشت مانند مخابرات و ارتباطات، توپ خانه، محاسبات دیده بانی، موشکی، اتاق طراحی، طرح آتش، خودروهای مهندسی، بهداری و آموزشی در اختیار باسواد تر ها بود.

وی خاطرنشان کرد: ما در هشت سال جنگ تحمیلی در عرصه عمل از تحصیل کرده ها استفقاده کردیم. همان هایی که بصیرت داشتند و حرف رهبری انقلاب را درک می کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) اضافه کرد: تفاوت دارند کسانی که تنها مدرک گرفته اند با کسانی که مدرک تحصیلی و بصیرت را با هم دارند و در راس قرار دارند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: دفاع همچنان باقی است و ما این را از تعالیم اسلامی و قرانی و از عقل خود درمی یابیم . ما امروز در عرصه هسته ای و علمی نیاز به دفاع داریم تا از آن چیزهایی که کسب کرده ایم حفاظت و حراست کنیم .

قاسمی با بیان اینکه ما در زمینه های علمی، فرهنگی، دفاعی و سیاسی نیاز داریم که موضع مناسب از خود نشان دهیم اظهارداشت: ما در بسیج و سپاه به وجود اقشار فرهیخته و تحصیل کرده ها نیاز داریم و در شبکه مربیان و اساتید بسیج از آموزش و پرورش و دانشگاه و روحانیت بهره می بریم.

وی ابراز داشت: در شبکه تربیتی و هدایتی بسیج و در همه بخش ها به ظرفیت اساتید فرهیخته و با بصیرت نیاز داریم و سازماندهی اردوهای جهادی را اساتید انجام می دهند و این بسیار ارزشمند است.

فرمانده سپاه استان خاطرنشان کرد: ما در بخش آموزش و رهبری از اساتید بسیجی و غیر بسیجی که کارت هم ندارند نیازمند کمک هستیم.

وی با بیان اینکه انتظارت خود را از اساتید در جلسات شورای عالی بسیج اساتید و دانشجویی بیان می کنیم متذکر شد: شما اساتید فرهیخته برای قشر دانشجویان بهترین الگوی اسلامی در عرصه های فرهنگی، دفاعی و ولایی باشید.

قاسمی با بیان اینکه تبیین ارزش های دفاع مقدس را شما بیشتر درک کردید که امروز در دانشگاه ها یادی از آنها نمی شود گفت: شما اساتید به خوبی قبول دارید که ما ارزش هایی در این هشت سال جنگ کسب کردیم که جهان را متحول کرده است و مسلمانان در بحرین، یمن ، لبنان و سوریه از آنها استفاده می کنند که جوانان ما باید بدانند و به آنها عمل کنند.

وی ادامه داد: تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اصول قانون اساسی به دوش شما اساتید بزرگوار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها