خبرهای داغ:

برگزاری مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه استان سمنان در شاهرود+عکس

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه استان سمنان، با حضور اساتید استان سمنان و طلبه های خواهر حوزه های علمیه شاهرود در مسجد امام حسن عسگری (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۰۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

در این مراسم پس از تلاوت قرآن و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، خانم کابوسی مدیریت محترم حوزه علمیه فاطمه بنت اسد بسطام ، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی را ایراد نمود.

سپس به ارائه گزارش کار حوزه های علمیه شاهرود شاهرود پرداخت و گفت: چهار حوزه علمیه ، مرکز آموزش عالی سطح 3 ، سطح 2 ، فاطمه بنت اسد ، حضرت معصومه(س) و بالغ بر 800 طلبه و 350 فارغ التحصیل ، 70 استاد و 150 مبلغ و مشاور مذهبی مدارس در شاهرود وجود دارد.

وی افزود: مرکز آموزش عالی شامل 260 طلبه که 120 نفر مجازی و 140 نفر به صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند ، در 4 رشته ، تفسیر و علوم قرآن ، فقه و اصول و کلام در گرایش مهدویت در شاهرود فعالیت می کنند.

کابوسی با اشاره به سطح 2 خاطر نشان کرد: در سطح 2 بالغ بر 300 طلبه ، 250 دانش آموخته ، 25 استاد ، 260 تحقیق پایانی دفاع شده ، افزون بر 100 مبلغ ، مشاور مذهبی ، و برگزار کننده کلاس های ، تفسیر ، تربیت خانواده ، احکام شرعی و ... که در تمام سال دایر می باشد .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر صابریان در سخنانی اظهار کرد: فعالیت حوزه ها خصوصاً در زمینه تبلیغ که بهتر است از حالت سنتی خارج شود بدین صورت که مبلغ دنبال سوژه خود برود و منتظر نماند تا کسی از راه برسد و سوالی بپرسد و ایشان پاسخگو باشد .

وی با اشاره به اینکه در احکام و جزئیات آن آگاهی مردم بسیار پایین است و باید در این زمینه بیشتر فعالیت صورت گیرد تصریح کرد: استفاده از خواهران طلبه برای مبلغ خارج از کشور ، که اولویت با آنان است که همسرشان طلبه است و در مرحله بعد خواهران طلبه مجرد که در صورت تقویت زبان و اعلام تمایل از جانب خودشان به صورت گروهی این اعزام ها صورت خواهد گرفت.

صابریان ادامه داد: اعلام نیاز برای مبلغ تربیت یافته از آن سو بسیار زیاد است و متاسفانه نیرویی برای اعزام وجود ندارد ، باید در مورد تقویت سه زبان ، عربی ، انگلیسی و فرانسه در حوزه های علمیه حتما تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با بیان اینکه در کشور اسلامی مصر قاری قرآن رقاصه تربیت می کند و در کنار مسجد کاباره برپاست! گفت: این همان سکولاریسم است باید با آن مقابله کرد.

وی تاکید کرد: لازم نیست برای تبلیغ معلومات گسترده ای داشته باشیم ، گاهی جهان اسلام تشنه معارف بسیار ساده ای است که جهان بشریت از آن تهی است.

صابریان اضافه کرد: عرصه فضای مجازی مورد توجه حوزه قرار داده شود ، چرا که انتشار دروغ به راحتی صورت می گیرد و باید دقت بیشتری داشت ، مثلاً در مراسم حج در مدینه کتابهایی توسط علمای وهابی توزیع شد در باب تکریم مقام امام خمینی (ره) ، با القابی که ما نام می بریم ،با دقت در متن کتاب ،در فواصل بحث مطلبی اومده که کل وجهه امام را خراب می کند ، تحریر الوسیله ج 2  آمده که (مرد 60 ساله می تواند  دختر 3 ساله را به عقد ازدواج خود درآورد و با او ارتباط داشته باشد) که در تحریر الوسیله همان جلد و همان صفحه اصلاً به هیچ وجهه چنین مطلبی یافت نمی شود !!!

وی تاکید کرد: این مسائل است که باید با حواس جمع در این عرصه پا نهاد و هر خبری را به صرف داشتن منبع انتشار نداد؛ مثلاً می توان  تنها با درج یک پست پنج خطی اما پر محتوا مخاطب زیادی را جذب نمود به عنوان مثال چرا دیه زن نصف مرد و ارث مرد دو برار زن است ؟

وی ادامه داد: در زمینه پاسخگویی به شبهات فعالیت بیشتری خصوصاً در عرصه مجازی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در این گردهمایی در مورد هفته دفاع مقدس و اهمیت آن و همچنین آمادگی برای این روزها ، مسلح شدن برای کارشناسی و دفاع از کیان دین و اعتقادات ، سفارش نمودند.

وی افزود:خواهران طلبه به عنوان یک رکن اصلی خانواده ، باید مجهز به اطلاعات کامل در این زمینه گردند و به عنوان یک همسر و یک مادر به نقش خود به خوبی عمل نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی رضوی نسب امام جمعه بسطام نیز در این گردهمایی با بیان اینکه طلبه ها میراث دار علم و ادب علما گفت: در این مجموعه حتی شخصی تحت عنوان مستخدم نیز از بهره های آسمانی بی نصیب نخواهند ماند.

وی در مورد عزیزان و بزرگوارانی که صادقانه و خالصانه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم ، خدمت رسانی دارند صحبت کرد و اظهار کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه تنها ارگانی است که از نگهبان جلو در تا رییس و مدیر و ... به هر نوع ارباب رجوعی تکریم و احترام می گذارند و جا دارد این فرهنگ بسیار زیبا در تمامی ادارات جاری و ساری گردد.

مجلس با شعار مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمریکا به پایان رسید.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها