خبرهای داغ:
مداح اهل بیت(ع):

دشمن کمر به نابودی اسلام ناب بسته است/دشمن بر سبک و قالب‌های عزاداری ما کار می‌کند

مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه دشمن کمر به نابودی اسلام ناب بسته است، گفت: امروز در انگلیس دانشگاهی با نام دانشگاه مداحی تأسیس شده که مداحانی را پرورش داده و به کشورهای خلیج فارس صادر می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۱۰۷۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام میرزا محمدی شامگاه شنبه در هفتمین همایش سراسری روز قشر و تجلیل از مداحان شهید و ایثارگر مدافع حرم و دفاع مقدس که در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و قربانیان فاجعه منا و شهدای مدافع حرم به ویژه سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» که افتخار مداحی و ذاکری اهل بیت(ع) را داشت، اظهار کرد: یکی از بزرگترین و برترین نعمت‌هایی که پروردگار به بعضی از انسان‌ها عنایت کرده همین نعمت ذاکر بودن است.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) عنوان کرد: از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند متعال به انسان داده جاری شدن ذکر پروردگار بر زبان ماست؛ اینگونه نیست که هر کس زبان در کام دارد توفیق ذاکری اباعبدالله(ع) را دارد.

مداح اهل بیت(ع) در خصوص مصادیق ذکر گفت: اولین مصداق، ذکر مقدس صلوات، دومین مصداق نام مبارک امام علی(ع) و سومین مصداق تسبیحات حضرت زهرا(س) و چهارمین مصداق نوکری و ذکر فضائل و مناقب و مصائب ائمه عصمت و طهارت(ع) است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) و سایر ائمه(ع) هم‌اسم الله هستند، بیان کرد: و هر کسی توفیق نوکری اهل بیت(ع) را نمی‌یابد بنابراین قدیمی‌ها یک سیر و سلوکی را برای ایام محرم آماده می‌کردند.

میرزامحمدی با بیان اینکه قدیمی‌ها وقتی می‌خواستند کتیبه‌ها را در کوی و برزن ببندند با وضو و غسل این کار را انجام می دادند، گفت: وقتی محرم فرا می رسید گویا وارد فصل خودسازی می‌شدند و خودسازی ماه محرم را از ماه رمضان قوی‌تر می‌دانستند چراکه مسیر امام حسین(ع) مسیر نورالله است.

مداح اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه کسی که در مسیر نورالله قرار گیرد آنچنان مملو از نور می‌شود که اباعبدالله(ع) آنها را در کنار خودش قرار می‌دهد، ابراز داشت: امام زمان(عج) در دعای افتتاح می فرمایند نه تنها صدا زدن خدا و این جاری شدن ذکرالله نیازمند اذن است بلکه گدایی و مسئلت الهی هم نیازمند اذن است.

*ما آمده‌ایم که ممدوح‌نما باشیم نه مداح‌نما

وی تأکید کرد: ما زمانی می‌توانیم مؤدب به این آداب منصب باشیم که جایگاه رفیع و منیع این منصب را بدانیم.

میرزامحمدی با بیان اینکه یک مداح وقتی مداحی می‌کند به اندازه ممدوح او را بالا می‌برند، گفت: ما آمده‌ایم که ممدوح‌نما باشیم نه مداح‌نما و با حنجره، با رفتار و مرام خود آینه تمام‌نمای ارباب خود اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

وی افزود: در روایات بسیاری داریم که سیدالشهدا(ع) از روز شهادت تا قیامت هر روز به سه گروه نظر می‌افکند گروه اول یاران باوفایشان در واقعه روز عاشورا، گروه دوم زائرین و گروه سوم گریه‌کنندگان بر مصیبت کربلا هستند.

مداح اهل بیت(ع) عنوان کرد: شما مداحان مولد گریه هستید تا جایگاه ذاکری اهل بیت(ع) را ندانید، نمی‌توانید از آن پاسداری کنید.

وی با بیان اینکه حنجره‌ای که برای اباعبدالله(ع) خرج شود حرام است که در جای دیگر استفاده شود، ادامه داد: مداحی و ذاکری سیدالشهدا(ع) مقام نصرت امام است و به وسیله ستایشگری به نصرت اباعبدالله(ع) می‌رسیم.

میرزامحمدی در ادامه گفت: هنر یک منبری این است که مستمعش فقط به او گوش فرادهد اما در عنصر مرثیه‌خوانی با همه اعضا و جوارح مستمع کار داریم، همه اعضا و جوارح را باید در خدمت اباعبدالله(ع) بگیریم.

وی با ابراز تأسف از کسانی که برای آماده کردن شعر مداحی وقت نمی‌گذارند، تأکید کرد: ذاکری که برای ارباب خود زحمت نمی‌کشد مستمعش نیز به او گوش نمی‌دهد و با طهارت وارد مجلسش نمی‌شود و نسبت به خون شهدا بی‌غیرت است.

میرزامحمدی افزود: متأسفانه در شبکه اجتماعی تلگرام کانالی هست که شبانه‌روز مشغول توهین به ذات پروردگار است و جوانان را دعوت به بی‌خدایی می‌کند که تا امروز نتوانسته‌اند جلوی آن را بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمن کمر به نابودی اسلام ناب بسته است، ابراز داشت: امروز در انگلیس دانشگاهی با نام دانشگاه مداحی تأسیس شده که مداحانی را پرورش داده و به کشورهای خلیج فارس صادر می‌کند.

مداح اهل بیت(ع) گفت: دشمن روی سبک، صوت و قالب‌های عزاداری ما کار می‌کند و ما باید در این خصوص هوشیارانه عمل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات